افزایش دستمزد به خاطر هزینه‌های بالا

هولر همچنین افزود: «البته در کل کشور همه شرایط دستمزد یکسان نخواهند داشت، جایی که دستمزدهای ما رقابتی خواهد بود، بخش ساحلی است و در بخش مرکزی کشور برای آنکه رقابتی‌تر عمل کنیم شرایط کمی متفاوت است.» او اعلام کرد «اغلب» کارکنان بخش دیجیتال و انبارداری والمارت در سواحل شرقی و غربی کف دستمزدشان بین ساعتی ۱۵ تا ۱۹ دلار خواهد بود که به سمتشان بستگی خواهد داشت.

جنبش افزایش دستمزدها البته در کل آمریکا کم‌کم پا گرفته است چون جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، حمایت خود را از افزایش کف دستمزدها اعلام کرده است.

شرکت کاستکو هم هفته گذشته اعلام کرد در حال افزایش دستمزد کارکنان ساعتی خود به ۱۶ دلار در هر ساعت است. والمارت همواره به خاطر اینکه دستمزدهایش از سایر رقبا همچون شرکت‌های آمازون، کروگر و تارگت کمتر بوده، موردانتقاد قرار گرفته است. این شرکت‌ها از قبل به کارکنان خود ساعتی ۱۵ دلار دستمزد پرداخت کرده‌اند. یکی دیگر از دلایلی که والمارت همواره مورد انتقاد قرار داشته، این بوده است که هزاران نفر از کارکنان این شرکت زیرخط فقر به سر می‌برند. والمارت در واکنش به این انتقادات گفته است برخی از کارکنانش هم به ازای هر ساعت کار ۳۰ دلار دستمزد دریافت می‌کنند و برتری این شرکت در حوزه نیروی کار نسبت به دیگر رقبا در آموزش کارکنان، ایجاد فرصت‌های تحصیلی و بیمه‌های سلامت و دندانپزشکی است. در مجموع یک و نیم میلیون نفر در ایالات‌متحده برای والمارت کار می‌کنند.