با ایجاد مجموعه‌های توریستی و اقامتی گام بزرگی در توسعه امکانات و تسهیلات خدماتی اقامتی برداشته خواهد شد؛ این درحالی است که کمبود پایگاه‌های حمایتی- خدماتی برای گردشگران و نبود برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان برای هدایت گردشگران از علل اصلی عقب‌ماندگی ایران در صنعت گردشگری به‌شمار می‌رود. برای پیشرفت در صنعت گردشگری باید به ارکان چهارگانه این صنعت بها داده شود؛ چهار رکن اصلی صنعت گردشگری را می‌توان شامل تجهیزات حمل‌ونقل، اقامتگاه‌ها و تسهیلات رفاهی، منابع طبیعی و آثار تاریخی و میراث فرهنگی عنوان کرد. اقامتگاه‌ها و تسهیلات رفاهی از تاسیسات گردشگری هستند که شامل مجموعه امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی همچون هتل‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مجتمع‌های جهانگردی، اردوگاه‌های جهانگردی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و انواع تجهیزات تفرجگاهی، تابستانی، زمستانی، ساحلی، کوهستانی و... می‌شوند.

مجموعه‌های خدماتی رفاهی که ارائه‌دهنده طیف گسترده‌ای از خدمات هستند، با پیشرفت صنعت گردشگری، از مجموعه‌هایی شامل رستوران، پمپ بنزین و فروشگاه فراتر رفته‌اند. در واقع مجموعه‌های خدماتی رفاهی مدرن اکنون بخش‌های متعددی را دربرمی‌گیرند که شامل هتل، پارکینگ، لابی، رستوران، کافی‌شاپ، سالن‌های همایش و نمایشگاهی، سالن‌های ورزشی، تالارهای بزرگ پذیرایی، فروشگاه‌های چندمنظوره تجاری، شهربازی و... می‌شوند.

شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ گردشگری سمگا است؛ این شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی را در دستور کار خود قرار داده به‌گونه‌ای که توسعه زیرساخت‌، احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شوند.

 نخستین مجموعه چندمنظوره در جنوب کشور

مدیرعامل شرکت پارس زیگورات، مشارکت در سرمایه‌گذاری و احداث انواع مجموعه‌های خدمات رفاهی گردشگری شهری و بین‌راهی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، دهکده‌های گردشگری، جایگاه‌های سوخت بنزین، گازوئیل و CNG و... را از جمله مهم‌ترین اقدامات شرکت پارس زیگورات بیان می‌کند و می‌گوید: این فعالیت‌ها با همکاری اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی در حال انجام هستند. منصور زیدآبادی‌نژاد احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی متعددی مانند مجتمع سبزوار - نیشابور، سبزوار - شاهرود، شهرضا - آباده و بیاض - انار از جمله فعالیت‌های شرکت پارس زیگورات هستند، اضافه می‌کند: در حال حاضر مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری هتل بزرگ سیرجان در زمینی به مساحت ۲۷ هزار و ۱۲۸ مترمربع توسط شرکت پارس زیگورات در مراحل پایانی احداث قرار دارد. وی با اشاره به بخش‌های متنوع این مجموعه اظهار می‌کند:‌ هتل، مرکز خرید، هایپرمارکت، تالار، سالن‌های ورزشی، رستوران و فود کورت از بخش‌های این مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری به‌شمار می‌روند که آن را تبدیل به نخستین مجموعه چندمنظوره در جنوب کشور کرده‌اند. به گفته زیدآبادی‌نژاد، تجمیع کاربری‌های تفریحی، گردشگری، تجاری و اقامتی در یک مجموعه، نمونه شاخص از توسعه صنعت گردشگری کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس زیگورات با بیان اینکه فاز نخست ساخت هتل ۱۴ طبقه سیرجان تمام ‌شده است، می‌گوید: فاز دوم آن شامل نازک‌کاری و اجرای نما در حال انجام است و سعی داریم تا پایان ۱۴۰۰ یا اوایل ۱۴۰۱ هتل سیرجان را با ۱۴۰ اتاق و ۱۸۰ تخت به بهره‌برداری برسانیم.

 پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه زیگورات سنتر سیرجان

وی همچنین با اشاره به ساخت بیش از ۹۰ درصد پروژه مجموعه تفریحی، گردشگری و تجاری زیگورات سنتر سیرجان، اظهار می‌کند: فاز نخست این مجموعه ۴۴ هزار مترمربعی که شامل مراکز تجاری، تفریحی، ورزشی، آموزشی، سینما و تالارهای پذیرایی است به‌زودی افتتاح می‌شود. زیدآبادی‌نژاد همچنین مجتمع خدماتی رفاهی و پایانه‌بار محور بافت - سیرجان را یکی دیگر از پروژه‌های در دست احداث شرکت پارس زیگورات بیان می‌کند و می‌گوید: این مجموعه، اولین مجتمع بین‌راهی کشور با خدمات همزمان رفاهی، پایانه ‌بار، اقامتی و جایگاه سوخت است که با ارائه خدمات مناسب باربری در محل، ساماندهی خودروهای سنگین به لحاظ پارکینگ‌های مناسب و ارائه خدمات فنی خودروهای سنگین در محل، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.  مدیرعامل شرکت پارس زیگورات همچنین در ارزیابی خود درباره نیاز کشور به ایجاد چنین فضاهای گردشگری و اقامتی در کشور، تصریح می‌کند:‌ با توجه‌ به اینکه دنیا به سمت درآمدزایی از راه توسعه گردشگری رفته‌اند، ایران نیز باید به این‌سو حرکت و زیرساخت‌ها و بناهای مرتبط را فراهم کند.

به گفته زیدآبادی‌نژاد باید آمادگی لازم را برای پذیرش توریست‌های خارجی و گردشگران داخلی در تمام نقاط کشور داشته باشیم تا هنگام مراجعه آنها دچار مشکل نشویم.