افزایش سفارش‏های ماهانه بوئینگ

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت خبری CNBC، بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ همچنان بر فروش هواپیماهای جدید سنگینی می‌کند، زیرا شرکت‌های هواپیمایی عمدتا سعی می‌کنند پول خود را در هرکجا که می‌توانند پس‌انداز کنند؛ اما با این ‌حال برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز با خرید هواپیماهای جدید در حال آماده‌سازی برای بهبود تقاضای سفر هستند.

فروش فوریه بوئینگ شامل ۲۵ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به یونایتد ایرلاین و ۲۷ تانکر KC-۴۶ بود. این سازنده هواپیماهای مستقر در شیکاگو در این ماه بالغ ‌بر ۵۱ لغو قرارداد خرید از جمله ۳۲ هواپیمای مکس را اعلام کرد. شرکت هواپیمایی سنگاپور با یک تاخیر طولانی سفارش خرید ۱۹ هواپیمای دریم لاینرز ۷۸۷-۱۰ را با خرید ۱۱ هواپیمای ۷۷۷X که ازجمله هواپیماهای جدید شرکت بوئینگ است، جایگزین کرد. این شرکت انتظار دارد این جت دوربرد که دارای دو راهرو است، در اواخر سال ۲۰۲۳ وارد سرویس‌های تجاری شود. همچنین آمار و ارقام منتشرشده نشان می‌دهند که تعداد سفارش‌های انجام ‌نشده بوئینگ در حال حاضر ۴۰۴۱ هواپیما است.

بوئینگ ماه گذشته ۲۲ هواپیما شامل ۱۸ مکس ۷۳۷ را تحویل مشتریان خود داد. اداره‌ فدرال هوانوردی ایالات‌متحده در ماه نوامبر اجازه پرواز مجدد جت‌های بوئینگ را پس از ۲۰ ماه زمین‌گیری که به دنبال دو تصادف مرگبار اتفاق افتاد، صادر کرد. اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و نهادهای قانون‌گذار دولتی نیز از همین روش پیروی کرده‌اند و به بوئینگ اجازه داده‌اند تحویل بیش از ۳هزار هواپیمای مکس را که در سفارش فروش خود داشته است از سر بگیرد. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، چهارمین نسل از هواپیماهای سری ۷۳۷ بوئینگ است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ از آن رونمایی شد. دو حادثه هوایی برای این هواپیما اتفاق افتاد که در هردوی آنها خلبان‌ها تلاش کردند هواپیما را کنترل کنند، اما موفق به انجام این کار نشدند و درنهایت این حوادث منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد. پس ‌از آن پرسش‌های جدی در رابطه با طراحی و ویژگی‌های فنی این هواپیما مطرح شد و به دنبال آن بوئینگ ۷۳۷ مکس از مارس ۲۰۱۹ میلادی زمین‌گیر شد.