به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت اسپیس واچ، شرکت کای سه‌شنبه گذشته اعلام کرد پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره متوسط نسل دوم خود در روز دوشنبه، صنایع هوافضای کره، پروژه ارسال ماهواره دوم را به مدار در سال آینده کلید خواهد زد.

پرتاب ماهواره متوسط شماره یک توسط موسسه تحقیقات هوافضای کره انجام شد و کای نیز به‌عنوان توسعه‌دهنده مشترک در این پروژه شرکت کرد. شرکت KAI با کمک انتقال فناوری از موسسه تحقیقات هوا و فضای کره (KARI)، پروژه ارسال ماهواره شماره ۲ را هدایت می‌کند که ارسال آن برای ژانویه سال آینده برنامه‌ریزی ‌شده است. کای، مسوول توسعه و طراحی سیستم ماهواره، تولید بدنه، ساخت، مونتاژ، آزمایش و پرتاب واقعی خواهد بود.

یک مقام KAI اظهار کرد پرتاب ماهواره شماره ۲ اولین پرتاب یک ماهواره در کره جنوبی است که توسط بخش‌خصوصی هدایت و سازمان‌دهی می‌شود. طبق گفته کای، هدف از پرتاب ماهواره شماره ۱ و ۲ ایجاد یک سکوی ماهواره‌ای استاندارد ۵۰۰ کیلوگرمی است. بسته به انواع تجهیزات نصب‌شده روی این پلت‌فرم مانند رادارها یا حسگرهای تصویری هدف ماهواره تغییر می‌کند.

طبق اعلام این شرکت، کای ماهواره شماره ۳ و ۴ را در سال ۲۰۲۳ و شماره ۵ را در سال ۲۰۲۵ به فضا پرتاب خواهد کرد. ماهواره شماره ۵ برای اهداف زیست‌محیطی ازجمله کنترل جنگل‌ها و منابع آب برای ردیابی شرایط غیرطبیعی آب‌وهوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرتاب ماهواره شماره ۱ تا ۵ در یک مرکز تولیدی مجهز صورت پذیرفت. این مرکز می‌تواند همزمان ۶ ماهواره متوسط ایجاد کند و این اتفاق پایه‌گذار توانایی KAI برای تولید انبوه ماهواره‌ها شد. شرکت هانوا سیستم Hanwha Systems بازیکن دیگری است که به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره شماره۱ کمک کرد. هانوا سیستم یک شرکت پیشرو در زمینه راه‌حل‌های جهانی است که فناوری‌های هوشمند متمایز در الکترونیک دفاعی و زیرساخت‌های اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

یک مقام هانوا سیستم اظهار کرد مسابقه جهانی فضایی به معنای ساخت ماهواره‌های کوچک‌تر و سبک‌تر است. ماهواره Arirang ۳A، یک ماهواره رصدکننده است که در سال ۲۰۱۵ ساخته ‌شده و وزن آن ۱۱۰۰ کیلوگرم است. این در حالی است که ماهواره متوسط شماره ۱ ضمن حفظ عملکرد مشابه، وزن خود را به ۵۰۰ کیلوگرم کاهش داده است. پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره شماره ۱، راه را برای تجارت ماهواره در کره هموار می‌کند. برای کمک به اینکه ماهواره شماره ۱ تا ۵۰۰ کیلوگرم پایین بیاید، هانوا سیستم اندازه و وزن محموله‌های نوری مانند دوربین‌های نصب‌شده روی ماهواره را به ۱۵۰ کیلوگرم کاهش داد.