گام جدی برای تولید پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی

در همین راستا مدیرعامل شرکت آلومراد در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این شرکت می‌گوید: در همین سال با بررسی بازارهای صادراتی کشورهای همسایه قصد داریم محصولات تولیدشده خود را صادر کنیم و همچنین می‌خواهیم محصولات جدیدی را به خطوط تولید شرکت آلومراد اضافه کنیم تـا هم تنوعی در تولید شکل بگیرد و هم از طرف دیگر، سهم خود را از بازار سیم و کابل کشور افزایش دهیم.

محمد جعفری‌فرد با بیان اینکه شرکت آلومتک در سال ۱۳۵۶ به‌عنوان سهامدار عمده، شرکت آلومراد را به‌عنوان تولیدکننده خط راد آلومینیومی تاسیس کرد که تامین‌کننده ماده اولیه شرکت آلومتک نیز است، گفت: پس ‌از آن، شرکت آلومراد در این سال‌ها، با گسترش فعالیت‌های خود، توانست سهم قابل‌توجهی از بازار را با احداث کوره ذوب و خط DC و راه‌اندازی خط تولید راد آلیاژی در حوزه تولید بیلت‌های آلومینیومی، به خود اختصاص دهد.

وی گفت: شرکت آلومراد دو محصول به‌صورت عمده تولید می‌کند که شامل راد خالص آلومینیومی و راد آلیاژی و همچنین بیلت‌های آلومینیومی و آلیاژی است. ظرفیت تولید راد آلومینیومی و آلیاژی درمجموع ۲۷ هزار تن در سال بوده و ظرفیت تولید انواع بیلت‌های آلومینیومی نیز ۱۰ هزار تن در سال برآورد شده است. کلیه شرکت‌های تولیدکننده سیم‌های هادی می‌توانند در زمره مشتریان شرکت آلومراد قرار گیرند.

جعفری‌فرد گفت: بیلت‌های آلومینیومی مواد اولیه موردنیاز برای پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی در کشور به شمار می‌رود؛ از این ‌رو بنا داریم در مراحل بعدی پیشرفت، به سمت تولید پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی گام برداریم که در سال ۱۳۹۹ نیز در این جهت گام‌های مثبتی برداشته‌ شده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ موفق شدیم میزان تولید را در شرکت به ۱۴ هزار تن افزایش دهیم. به‌این‌ترتیب، می‌توان ادعا کرد رکورد ۱۰ ساله تولید در شرکت آلومراد شکسته شد. همچنین برای بهبود کیفیت و کمیت تولید، در سال ۱۴۰۰ ماشین‌آلات جدیدی را به خطوط تولید کنونی شرکت آلومراد اضافه خواهیم کرد.

محصولات شرکت آلومراد در صنعت سیم و کابل مصرف می‌شود. مفتول آلومینیومی، مواد اولیه برای مصرف در شرکت‌های تولیدکننده هادی آلومینیومی است و برای عرضه این محصولات، معمولا از طریق مذاکره با شرکت‌های هدف، برای فروش اقدام می‌کنیم.

p29- (2)