داده‌های مرکز آمار استرالیا حاکی از سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در مناطق مختلف است. درحالی‌ که این کشور به اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی برای حمایت از مشاغل و کسب‌وکارهای محلی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد.

سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف، اساس صنعت معدنکاری استرالیا است. این در حالی است که درآمد صادراتی بخش معدن ۲۰۹ میلیارد دلار اعلام ‌شده است. همچنین این بخش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از ۱/ ۱ میلیون شغل حمایت کرده و ۳۰ میلیارد دلار مالیات و اعتبارات به دولت استرالیا پرداخت می‌کند.

تانیا کانستیبل Tania Constable مدیر شورای معدنی استرالیا گفت: با وجود چند دهه اکتشاف هنوز استرالیا به‌ویژه در مناطق دورافتاده تحت عملیات اکتشافی قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش سالانه موسسه فریسر از شرکت‌های معدنی، استرالیا با رقابت فزاینده سرمایه‌گذاری اکتشافی از مناطق معدنی نوظهور در سراسر جهان روبه‌رو است.

وی افزود: اصلاحات فوری سیاسی برای از بین بردن موانع نظارتی موجب ایجاد محل‌های کار انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. همچنین نرخ‌های مالیات رقابتی، جذب سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد مشاغل بیشتر در بخش اکتشاف و معادن جدید در مناطق محلی را تضمین می‌کند.