کره‌جنوبی به نسل جدید تراشه‌های الکترونیکی چشم دوخته است

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت یاهو فاینانس، وزارت تجارت کره‌جنوبی در هفتمین نشست رشد نوآورانه در  صنعت و انرژی از طرحی رونمایی کرد که شامل تدابیری برای ایجاد یک اکوسیستم برای تراشه‌های الکترونیکی نسل جدید از فناوری‌های کلیدی گرفته تا تولید محصول و تولید انبوه است. نیمه‌هادی‌های برقی با هدف کنترل ولتاژهای بالا و جریان‌های الکتریکی بزرگ بدون ایجاد آسیب، ساخته ‌شده‌اند که استفاده از آنها در صنایع خودروسازی و انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین سایر صنایع در حال گذار به آینده سبز و دیجیتال، ضروری خواهند بود. انتظار می‌رود تقاضا عمدتا در زمینه‌های جدیدی مانند هوش‌مصنوعی و شبکه‌های تلفن‌همراه ۵G که مصرف برق در آنها قابل‌توجه است، باشد.

یک مقام وزارت صنعت کره در این‌خصوص گفت دولت حداقل پنج نوع تراشه الکتریکی نسل بعدی را تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهد کرد و زیرساخت‌های ریخته‌گری تراشه‌های ۶ تا ۸ اینچی را ایجاد می‌کند. تراشه‌های الکتریکی به‌جای سیلیکون معمولی، بر اساس مواد جدید ساخته می‌شوند، مانند کاربیدسیلیکون، نیترید گالیم و اکسیدگالیم، به‌طوری‌که این مواد جدید بهره‌وری و دوام تراشه‌ها را به‌خوبی افزایش می‌دهند.

در حال‌حاضر بازار جهانی تراشه‌های الکتریکی بازیکن یا تولیدکننده غالبی ندارد. به گفته سایت «اومدیا» که یک تحلیلگر و محقق بازار است، بازیگر نخست بازار تراشه‌ها، شرکت آلمانی Infineon Technologies با سهم بازار ۴۱/ ۱۳ درصد از فوریه سال گذشته است. شرکت اینفینئون شرکت آلمانی تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی و نیمه‌رسانا است که در تاریخ یکم آوریل ۱۹۹۹ از شرکت زیمنس جدا و به‌عنوان یک‌نهاد مستقل حقوقی ثبت شد. سامسونگ الکترونیک نیز با ۷۹/ ۰ درصد در مکان بیست و نهم قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود اندازه بازار از ۴۵میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵۳میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. همچنین کارشناسان تخمین می‌زنند که به‌طور خاص اندازه بازار کاربید سیلیکون از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷ با رشد سالانه ۱۶ درصدی، سه برابر شود.

برای تسهیل تجاری‌سازی تراشه‌های الکتریکی نسل بعدی، دولت کره از شرکت‌های تولیدکننده این تراشه‌ها در تولید نمونه‌های اولیه و نصب آنها در اینورترها و شارژرهایی که در تجارت کوتاه‌مدت در دسترس است، پشتیبانی خواهد کرد. همچنین برای برقراری ارتباط خریداران بالقوه با تامین‌کنندگان، ماه آینده یک بستر آنلاین نیز راه‌اندازی خواهد کرد. همچنین دولت از مرکز تجاری‌سازی نیمه‌هادی الکترونیکی - مرکز تولید نمونه اولیه تراشه سیلیسیم کاربید ۶اینچی - برای ارائه خدمات نمونه‌سازی اولیه به توسعه‌دهندگان استفاده خواهد کرد. همچنین در این نشست اعلام شد که دولت کره‌جنوبی روی سه نوع مواد اولیه برای استفاده در تراشه‌های جدید تمرکز خواهد کرد.

این مقام وزارت در ادامه افزود: تراشه‌های کاربید سیلیکون می‌توانند ولتاژ بالا را تحمل کنند و انرژی الکتریکی را به‌طور موثر تبدیل کنند، بنابراین برای وسایل نقلیه الکتریکی، ماژول‌های خورشیدی و اینورترها بسیار مناسب است. از طرف دیگر تراشه‌های نیتریدگالیم بسیار سازگار و کوچک هستند و برای انجام کارهایی با سرعت‌بالا مانند سیستم‌های شارژ سریع، اهداف ارتباطی و لیدار (یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه‌ و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را اندازه می‌گیرد) بسیار مناسب هستند. اکسید گالیوم، در مقایسه با دو ماده دیگر، چگالی بالاتر و وزن کمتری را برای تراشه‌ها فراهم می‌کند و می‌تواند برای اینورترها و مدارهای مجتمع برای کنترل موتورها استفاده شود.

دولت با پشتیبانی از توسعه مدارهای مجتمع مدیریت نیرو و کیت‌های توسعه استاندارد تولیدشده، ظرفیت‌های تولید را بیشتر تقویت می‌کند. همچنین برای تامین زیرساخت‌ها، دولت تجهیزات لازم را در مرکز تجاری‌سازی نیمه‌هادی الکترونیکی واقع در شهر بوسان نصب می‌کند. وزیر صنعت کره‌جنوبی آقای سونگ یون‌مو اظهار کرد: مدیریت کارآمد برق برای تحقق فناوری‌های آینده مانند هوش‌مصنوعی و شبکه‌های ۵G و احیا و توسعه نسل موتورهای آینده مانند اتومبیل‌های خودران و صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است و تراشه‌های نسل بعدی  کلید اصلی هستند. دولت ابتکار عمل در بازار رو به رشد نسل بعدی را آغاز خواهد کرد و از نظر تحقیق و توسعه و زیرساخت‌ها پشتیبانی پیگیرانه را ارائه می‌دهد.