به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برگرفته از وب‌سایت خبری چنل‌نیوز، طبق مقررات ضد انحصاری کره‌جنوبی تصمیم گرفته است که این غول تکنولوژی دنیا و یکی از مدیران محلی آن را به دلیل ادعای جلوگیری از تحقیق در زمینه قوانین تنظیم‌کننده قیمت در بازار و اقدامات تجاری ناعادلانه توسط این شرکت در کره‌جنوبی، به دادستان معرفی کند. در این خصوص کمیسیون عدالت تجاری کره (KFTC) نیز اظهار کرد: قصد دارد اپل را به دلیل جلوگیری از تحقیقات خود ۳۴۹ هزار دلار جریمه کند.

اپل که به دلیل آزار و اذیت خرده‌فروشان در استرالیا به ارائه تخفیف‌های حاشیه‌ای و روش بازاریابی خود شناخته‌شده است، با ادعای اینکه سه اپراتور تلفن‌همراه این کشور را ملزم به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی و خدمات گارانتی برای آی‌فون‌های خودکرده است، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. طبق گفته KFTC ، اپل دسترسی به اینترنت را مسدود کرده و آن را بازیابی نکرده است تا مانع تحقیقات محلی KFTC در ژوئن ۲۰۱۶ در مورد فعالیت‌های غیرمنصفانه تجاری این شرکت شود.

شرکت اپل از ارائه اسناد در مورد اختلال در شبکه به مراجع ذی‌صلاح قوانین ضد انحصاری امتناع ورزیده و یکی از مدیران آن در نوامبر ۲۰۱۷ به‌طور فیزیکی تلاش کرد تا تحقیق مربوط به یک سرمایه‌گذار را متوقف کند. سخنگوی اپل اظهار کرد: ما به‌طور کامل با KFTC همکاری کرده‌ایم و نه اپل و نه هیچ‌یک از کارمندان ما کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

وی در ادامه افزود: ما در هر مکانی که فعالیت می‌کنیم از قانون آن منطقه پیروی می‌کنیم و در این مورد شدیدا با ادعای KFTC مخالف هستیم. ما مشتاقانه منتظریم واقعیت‌ها را با مقامات در میان بگذاریم. این مشابه اظهاراتی است که اپل در ایالات‌متحده آمریکا قبل از مجازات صدها میلیون دلاری توسط دادگاه‌های ایالات‌متحده ابراز داشته است. ماه گذشته، کمیسیون عدالت تجاری، پیشنهاد اپل برای رسیدگی به شیوه‌های تجارت ضدانحصاری و اقدامات پشتیبانی برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌های کوچک را تایید کرد.