عضو هیات‌مدیره مجموعه سرزمین موج‌های آبی به مشکلات حوزه تامین‌اجتماعی این مجموعه در یک سال اخیر اشاره و ابراز می‌کند: به‌رغم اینکه به تمام تکالیف خود در حوزه تامین اجتماعی به‌خوبی عمل کردیم؛ اما طی یک سال گذشته در این حوزه با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم؛ به‌طوری‌که بیمه بیکاری پرسنل برای چند ماه به تعویق افتاد؛ البته در حال حاضر وضعیت نسبت به گذشته به‌مراتب بهتر است. درباره مالیات هم هرچند که مجموعه موج‌های آبی معاف از مالیات است؛ اما درباره مالیات ارزش‌افزوده مشکلاتی وجود دارد که با تعامل با اداره کل امور دارایی خراسان رضوی این مساله قابل‌حل و فصل است.

 ظرفیت پذیرش ۵ تا ۶ هزار نفر در روزهای قبل از کرونا

ظرفیت پذیرش مجموعه موج‌های آبی روزانه بین ۵ تا ۶ هزار نفر است که قبل از شیوع کرونا و در ایام پیک سال، این تعداد مراجعه کننده پذیرفته می‌شد. همچنین این مجموعه از کشورهای مسلمان‌ همسایه مانند عراق، افغانستان و امارات پذیرای گردشگران بسیاری بوده است.

البته علاوه بر کرونا، اتفاقات دیگری هم در سال‌های اخیر بوده است که در جذب گردشگر در مشهد و حضور مراجعان دیگر کشورها در پارک‌های آبی این کلان‌شهر اثرگذار بوده است؛ چنان که به گفته علیزاده، بعضا مسائل سیاسی هم فعالیت‌های این مجموعه را تحت تاثیر قرار داد‌ه است؛ به‌طور مثال حمله به سفارت عربستان سبب شد که گردشگران کمتری از این کشور به مشهد سفر کنند و از خدمات مجموعه موج‌های آبی بهره بگیرند. وی تصریح می‌کند: عمدتا گردشگران کشورهای پیرامونی ازجمله عربستان، امارات و بحرین با مجموعه موج‌های آبی آشنایی دارند، اما به دلیل مسائل سیاسی، استقبال این کشورها از کشورمان و به‌تبع آن از مجموعه ما کاهش ‌یافته است.

به گفته علیزاده قناد، مطالعات احداث مجموعه موج‌های آبی یک سال و مدت ساخت آن‌هم دو سال به طول انجامید و در نهایت این مجموعه در سال ۱۳۸۵، در زمینی به وسعت ۹هزار مترمربع و با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع احداث شد. پس از چند سال، طرح توسعه فاز دوم بانوان در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۹۷ هم این فاز به بهره‌برداری رسید. اخیرا هم توسعه فاز ۲ در دستور کار قرارگرفته و حدود ۴هزار مترمربع به زیربنای این مجموعه اضافه ‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه چشم‌انداز مجموعه نیز اجرای طرح‌های توسعه و به‌روزرسانی است.تصریح‌ می‌کند: از ابتدای راه‌اندازی این پارک آبی، صد در صد سرسره‌ها تعویض شده و از تجهیزات جدید استفاده کردیم؛ هرچند در نوسازی تجهیزات و در بحث تخصیص ارز با بانک مرکزی و سازمان گمرک با چالش‌ها و بوروکراسی‌های بسیاری دست‌به‌گریبان شدیم. با این ‌حال، تلاش ما بر این است که سرزمین موج‌های آبی یکی از بهترین مراکز تفریحی منطقه باشد و با اجرای طرح توسعه قطعا به جذب نیروی جدید اقدام خواهیم کرد. وی یادآور می‌شود: آنچه مسلم است دیگر احداث مجموعه‌های مشابه در مشهد توجیه اقتصادی ندارد مگر آنکه این مجموعه‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی رواج و توسعه یابد.

عضو هیات‌مدیره سرزمین موج‌های آبی به الگوبرداری کشورهای همسایه از این مجموعه اشاره و اظهار می‌کند: در حال حاضر سرمایه‌گذاران کشورهایی مانند عراق و افغانستان از مجموعه موج‌های آبی بازدید داشته و در حال ساخت مجموعه‌های مشابه هستند.