به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌ در بازدید از خطوط تولید این گروه صنعتی گفت: تحول و دگرگونی، توسعه و افزایش تولید این مجموعه در سایه تحریم‌ها بوده است.

وی افزود: خوشبختانه تحریم‌ها این فرصت را برای این مجموعه داخلی ایجاد کرده است تا در راستای منویات رهبر انقلاب اسلامی ‌به رونق تولید و جهش تولید برسد، از سوی دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی را در این مجموعه شاهد هستیم.

روح‌الله جانی‌عباسپور گفت: براساس قانون اساسی، مجلس دو کار را در این حوزه می‌تواند انجام دهد که یکی در بحث قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه قانون ثبت شناسه کالا در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه این قانون در مجلس هفتم تصویب و بعد به آن پرداخته شده است، اما واقعیت این است که دولت در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا اقدامات درستی انجام نداده است. جانی عباسپور در خصوص سامانه ثبت شناسه کالا گفت: اگر دولت این سامانه را راه انداخته باشد، امروز نباید شاهد قاچاق لوازم خانگی در کشور باشیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ‌ادامه داد: در این خصوص نظارت جدی بر اجرای قانون ضرورت دارد و مجلس به طور جدی به دنبال این است که نقش نظارتی خود را ایفا کند. وی گفت: مجلس در بحث قاچاق کالا، رفع موانع تولید و... مسیر خود را پیدا کرده و اقدامات اساسی را در این زمینه انجام می‌دهد. دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ‌نیز گفت: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گام‌های بلندی برای خودکفایی در صنعت لوازم خانگی برداشته است.

وی با بیان اینکه در مجلس برای افزایش تولید و مانع‌زدایی و پشتیبانی چند اقدام را انجام خواهیم داد، گفت: یکی از اقدامات در حوزه مالیات است که در بودجه امسال ۲۰درصد میزان مالیات تولیدکنندگان را کاهش داده‌ایم؛ دوم اینکه در زمینه کاهش بوروکراسی شدید اداری برنامه داریم، چراکه متاسفانه امروز تولیدکنندگان برای دریافت مجوزها باید کفش آهنی بپوشند. سلیمی ‌افزود: در حوزه سوم قرار است برخی قوانین همچون قانون حمایت از کسب و کار، رفع قاچاق، رفع موانع تولید، استاندارد و... که یا اجرا نمی‌شوند یا مواد آن به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شوند و الزامات قانونی آن نادیده گرفته می‌شود، پیاده‌سازی شود. وی با اشاره به ضرورت استاندارد تاکید کرد: بی‌توجهی به استاندارد در حوزه تولید موجب کاهش کیفیت تولیدات می‌شود. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ‌در این مراسم گفت: اگر قرار شد مجموعه‌ای تولیدی و صنعتی وارد کشور شود، این کار باید حساب‌شده و با مدیریت و نظارت درست انجام شود و نباید با بازار باز، مجموعه‌های تولید داخل را دوباره خلع سلاح کنیم. وی افزود: ظرفیت خوبی در حوزه تولید لوازم خانگی در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک ایجاد شده و خوشبختانه تولیدات با تنوع بسیار و حتی بهتر از مشابه خارجی انجام می‌شود.

حجت‌الله فیروزی با اشاره به مشکلات حوزه لوازم خانگی و قاچاق این محصولات گفت: در قانون رفع موانع تولید به مواردی اشاره شده که برخی شهرهای مرزی به دلیل مشکلات معیشتی، اجتماعی و... قاچاق لوازم خانگی را از طریق کولبری انجام می‌دهند، اما مجلس کنونی و دولت تازه‌نفس آینده باید نسخه تازه‌ای برای اشتغال این مناطق تدوین کند.