عبدالرحیم کردی، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار با بیان مطلب فوق افزود: بخشی از اتفاقاتی که در چابهار در حال انجام است به دلیل نگاه‌های بین‌المللی و بخشی هم به خاطر اهتمام دولت‌ها رقم خورده است.

کردی تصریح کرد: در بخش‌های زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها کارهای خوبی انجام و طی یک سال گذشته سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چابهار محقق شده است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن مجموعه پتروشیمی چابهار عنوان کرد: ۶ واحد پتروشیمی حدود ۵/ ۸ میلیون تن محصول در سال تولید می‌کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به عملیات اجرایی مجموعه فولاد در این منطقه گفت: مجموعه فولاد مکران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار احداث می‌شود که در مراحل نخست و دوم آن، یک واحد تولید آهن‌اسفنجی، دو واحد گندله‌سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی پیش‌بینی ‌شده است. این مجموعه، بزرگ‌ترین مجتمع فولاد کشور خواهد بود.

کردی اضافه کرد: محصولات مجموعه فولادسازی منطقه آزاد چابهار کاملا صادراتی بوده و سه شرکت فولادساز بزرگ همچون فولاد مبارکه اصفهان، چادرملو و گل‌گهر، صاحبان این مجموعه هستند.

به گفته وی «۷۷ درصد تولید فولاد کشور را این سه شرکت تولید می‌کنند و پایه‌های توسعه را در چابهار پی‌ریزی کرده‌اند»

رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: جمعیت منطقه، از دشتیاری تا زرآباد حدود ۶۰۰ هزار نفر است. شهرستان چابهار ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در افق طرح منطقه آزاد بنابر این است ۵۰۰هزار نفر در این منطقه مستقر شوند.

وی با اشاره به یک سند تاریخی گفت: در آن سند آورده شده، روزی که چابهار به دریای سیاه متصل شود، کانال سوئز از درجه اهمیت ساقط می‌شود.