بیان این واقعیت که همه‌گیری کرونا در سال گذشته فشار سنگینی بر اقتصاد جهان و در پی آن ایران تحمیل کرد، تنها تکرار مکررات است؛ شرایطی که به ایجاد تنگنای مالی برای بیشتر بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله گروه مالی گردشگری انجامیده بود، با این حال از برجسته‌ترین اقدامات بانک گردشگری در زیرمجموعه گروه مالی گردشگری، برای عملی کردن شعار جهش تولید در سالی که عرصه بر تولید تنگ بود، ارائه ۱۰‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کروناست. به گفته سعید جمشیدی، عضو هیات‌مدیره بانک گردشگری این تسهیلات در ۱۰ استان پرداخت شده بود و میزان آنها با تشخیص و تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس نوع واحد و میزان اشتغال، متفاوت و حداکثر تا ۲۰۰میلیون تومان بود. نرخ سود آن نیز ۱۲درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماه تعیین شده بود.

همچنین سال گذشته در مجمع عمومی فوق‌العاده‌ سهامداران  با افزایش ۵/ ۲ برابری سرمایه بانک موافقت کردند؛ در نتیجه سرمایه بانک گردشگری از ۶هزارمیلیارد ریال به ۱۵هزارمیلیارد ریال از محل آورده‌های نقدی افزایش پیدا کرد. مرتضی خامی، مدیرعامل بانک گردشگری هدف از این برنامه استراتژیک بانک را پاسداری از دارایی‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود فرآیندها، ارتقای کیفی خدمات، ایجاد محصولات جدید اعلام کرد تا در نتیجه آن بانک گردشگری در نظام پولی و بانکی به جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

اقدام دیگر بانک گردشگری در سال ۹۹ این بود که این نهاد وابسته به بخش‌خصوصی کشور تا سال ۱۴۰۱ اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال پرسپولیس باقی ماند. این اتفاق با امضای دومین قرارداد بانک گردشگری با باشگاه پرسپولیس روی داده و در پی آن، اسپانسری این بانک تا پایان فصل لیگ برتر فوتبال کشور (سال ۱۴۰۱) ادامه دارد. به موجب این قرارداد، بانک گردشگری در فصل‌های آتی تا سال ۱۴۰۱ در تمام مسابقات از قبیل لیگ برتر، جام حذفی و... به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و مقرر شد نام و نشان بانک گردشگری روی پیراهن پرسپولیس نقش‌آفرینی کند. همچنین در قرارداد یاد شده توافق شد برای افزایش آمار مشتریان بانک گردشگری، این بانک با همکاری باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه‌پرداز در جایگاه طرفین قرارداد اقدام به صدور کارت هواداری برای هواداران باشگاه پرسپولیس کند. این کارت از ظرفیت ایجاد مزایا و خدمات مالی مناسب مالی برای هواداران برخوردار است.  در جشنواره امسال با نظرسنجی‌های انجام شده، حدود ۱۴۰هزار نفر از مشتریان شبکه بانکی نظر خود را درباره محبوب‌ترین بانک کشور اعلام کردند و در این نظرسنجی بانک گردشگری، رتبه دوم را از آن خود کرد.  با این حال همچنان جای خالی اقداماتی در گزارش عملکرد بانک گردشگری در سال ۱۳۹۹ به چشم می‌آید، اموری همچون آمار مرتبط با تسهیلات ارائه‌شده به بخش‌های مختلف تولیدی؛ البته که شمار تسهیلات اختصاص داده شده به کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا در سال گذشته جالب توجه است؛ انتظار تکاپوی بیشتری از بانک گردشگری در این عرصه‌ها براساس چشم‌اندازی که خود ترسیم کرده، می‌رود.