به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت خبری CNBC، در گزارش مذکور آمده است که آزار و اذیت آنلاین تاثیر پنهان بر گفتمان عمومی دارد و به نویسندگان، روزنامه‌نگاران و سایر کاربرانی که خود را زنان، افراد رنگین‌پوست، اقلیت‌های مذهبی و قومی و دیگر اقلیت‌ها و گرایش‌ها معرفی می‌کنند، به‌طور جدی آسیب می‌رساند. ویکتوریا ویلک، مدیر برنامه امنیت فضای مجازی و بیان آزاد انجمن قلم آمریکا و یکی از نویسندگان این گزارش، در مصاحبه‌ای گفت: سوءاستفاده آنلاین تهدیدی مستقیم و جدی برای آزادی بیان است.

پیشنهادهای طراحی محصول که در گزارش ذکرشده و قبل از انتشار به CNBC ارائه‌شده است، شامل موارد زیر است:

* میز کاری که محتوای سوءاستفاده آمیز را برای مرور به‌طور جداگانه برای کاربران فیلتر می‌کند، مشابه پوشه اسپم در سیستم‌های ایمیل

* یک دکمه «SOS» یا کمک فوری برای کاربرانی که آزار و اذیت گسترده‌ای را تجربه می‌کنند باعث ایجاد محافظت بیشتر و دسترسی به یک خط تلفن اضطراری برای پشتیبانی فوری می‌شود.

* یک ویژگی مستندسازی که به کاربران امکان می‌دهد حوادث منجر به سوءاستفاده از آنان یا دیگران را با یک کلیک به‌راحتی ثبت کنند.

* دسترسی به‌حساب توسط متحدان معتمد کاربران که می‌توانند به مدیریت سوءاستفاده یا آزار و اذیت کمک کنند.

* پیامدهای شفاف و تشدید شده برای رفتارهای سوءاستفاده‌آمیز به‌صورت آنلاین.

این گزارش در حالی ارائه می‌شود که قانون‌گذاران دولت آمریکا به دنبال اصلاح سیاست‌های حوزه فناوری هستند. اعضای کنگره ایالات‌متحده در تاریخ 25 مارس مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل توییتر، جک دورسی و مدیرعامل شرکت گوگل، ساندار پیچای را در یک جلسه پرتنش درباره اطلاعات نادرست، شدیدا استنطاق کردند. ویلک اظهار کرد: ما امیدواریم ایده‌های طراحی محصول، ازیک‌طرف، به‌سادگی در دسترس باشد که این امر عاقلانه نیست، اما از طرف دیگر امیدوارم این مذاکرات در سطحی گسترده‌تر و جدی‌تر صورت پذیرد و درنهایت منتج به اصلاح مقررات شود. شما فقط نمی‌توانید سیاست را اصلاح و نوسازی کنید، بلکه باید زیرساخت آن را فراهم کرده و محصول را نیز اصلاح کنید.

این گزارش توصیه‌های خود را به همه شرکت‌های فناوری ارائه می‌دهد، اما در درجه اول روی فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر به‌عنوان بسترهای مورداستفاده اکثریت قرار می‌گیرد که به‌ویژه توسط روزنامه‌نگاران و نویسندگان مستقر در ایالات‌متحده در کارهای روزمره خود مورداستفاده قرار می‌گیرند.

انجمن قلم آمریکا در این گزارش مصاحبه‌های خود را با حدود 50 نفر ذکر کرده است ازجمله می‌توان به محققانی که رسانه‌ها و طراحی آنها را مطالعه می‌کنند، کارشناسان سوءاستفاده آنلاین و امنیت فضای مجازی، نمایندگان شرکت‌های فناوری، وکلا، مدیران اتاق‌های خبری، نویسندگان و روزنامه‌نگاران اشاره کرد. بنا به گفته محققان، این گروه همچنین بیش از 100 گزارش، مقاله و کتاب را در این خصوص مرور کرده‌اند.

فیس‌بوک که مالک اینستاگرام نیز است، به CNBC گفت توصیه‌های این گزارش را به‌دقت بررسی خواهد کرد و بار دیگر بر تعهد خود در ایجاد امنیت کاربران در دو سیستم‌ عامل خود تاکید کرد. این شرکت گفت از سیستم برخورد برای ناقضان استانداردهای جامعه مربوط به شبکه‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت به ویژگی‌های کنونی برنامه‌های زیر نظر خود اشاره‌کرده است که کاربران می‌توانند برای مقابله با تماس‌های ناخواسته در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده کنند  مانند مسدود یا محدود کردن حساب‌ها، تنظیمات مربوط به پیام‌ها، کنترل نظرات و محدود کردن برچسب‌ها و نام‌های ذکرشده در فضای شبکه اجتماعی. اینستاگرام در ماه فوریه همچنین اقدامات جدیدی را برای مقابله با سوءاستفاده از طریق پیام‌های مستقیم ارسال کرد.

سخنگوی توییتر نیز در این رابطه اظهار کرد: روزنامه‌نگاران بخش مهمی از این پلت‌فرم هستند و این شرکت در تلاش است تا کاربران خود را در امنیت کامل نگه دارد و از سوءاستفاده‌ها مصون بدارد. توییتر ویژگی‌های برجسته‌ای را برای کاربران خود برای مقابله با مزاحمت‌های آنلاین مانند بی‌صدا کردن، مسدود کردن و محدود کردن پاسخ مکالمات ایجاد کرده است.

سخنگوی توییتر در بیانیه‌ای گفت: ما همچنین اخیرا اعلام کردیم یک حالت ایمنی اختصاصی را فعال خواهیم کرد تا به افراد حاضر در توییتر امکان نمایش فعال محتوای هرزنامه و توهین‌آمیز را بدهد. وی افزود: بسیاری از توصیه‌های ارجاع شده توسط کارشناسان در حال حاضر یا در سیستم‌های ما اعمال ‌شده‌اند، یا ما عملکردهای مشابهی در این خصوص داریم که برای دستیابی به همان اهداف مشترک عمل می‌کنند.

یک مطالعه در ژانویه توسط مرکز تحقیقات پیو نشان داد 79درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند اذعان کردند شرکت‌های فعال در زمینه رسانه‌های اجتماعی فقط یک کار منصفانه یا ضعیف را در زمینه رفع آزار و اذیت آنلاین در سیستم‌عامل خود انجام می‌دهند.

انجمن قلم آمریکا یک برنامه دفاع در برابر سوءاستفاده آنلاین را اجرا می‌کند که شامل یک دفترچه راهنما و جلسات آموزشی با هدف کمک به نویسندگان، روزنامه‌نگاران و کارفرمایان در محافظت از خود و مبارزه با آزار و اذیت آنلاین است.

مت بیلی، مدیر برنامه آزادی دیجیتال PEN America و نویسنده دیگر این گزارش، به CNBC گفت این توصیه‌ها همچنین فضای ارتباط بین پلت‌فرم‌های مختلف و ایجاد هنجارهای گسترده در صنعت در مورد سوءاستفاده آنلاین را برجسته می‌کند. بیلی همچنین اظهار کرد: در زمینه گفت‌وگو و طراحی با افرادی که بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، نیاز به گفت‌وگو و رویکردهای تکراری و تکاملی است.