سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درخصوص نقش شرکت فولادمبارکه در توسعه صنعت فولاد کشور گفت: در شرایط فعلی نیز در صورتی که شرکت فولادمبارکه نباشد، کلیه واحدهای ما تعطیل خواهند شد. وی درباره نقش شرکت فولادمبارکه در طرح‌های توسعه‌ای فولاد کشور افزود: نقش شرکت فولادمبارکه در رسیدن به اهداف تعریف شده برای صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ مثبت بوده و این شرکت اهداف خود را در طرح‌های توسعه‌ای محقق کرده است، به ویژه با پروژه جدید این شرکت یعنی واحد نورد گرم ۲ که برنامه‌ریزی و تلاش برای راه‌اندازی آن انجام داده، می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را برای تامین مواد اولیه و انواع ورق رفع کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره حمایت این وزارتخانه از راه‌اندازی پروژه نورد گرم ۲ فولادمبارکه نیز گفت: پروژه نورد گرم ۲ فولادمبارکه کار بسیار بزرگی است که کلنگ‌زنی آن در سال گذشته انجام شد و اکنون جلسات مربوط به راه‌اندازی آن در ایمیدرو درحال برگزار شدن است. 

چند روز گذشته نیز در این زمینه مهندس جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو جلسه‌ای تشکیل دادند. البته مشکلاتی برای راه‌اندازی آن وجود دارد که باید هرچه زودتر حل شود. هرچند خوشبختانه همت و تلاش مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه نیز بر این است که این پروژه هرچه زودتر انجام شود. هرچند برای راه‌اندازی تمامی پروژه‌های تعریف شده برای صنعت فولاد یکسری مشکلات در مسیر راه وجود دارد که باید مرتفع شوند.

به گفته امیری، تلاش وزارت صمت بر این است که هرچه زودتر پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولادمبارکه راه‌اندازی شود زیرا با اضافه شدن محصولات تولیدی این واحد، مشکلات ورق گرم کشور حل خواهد شد و دیگر دغدغه‌های بازار همچون قیمت‌ها وجود نخواهد داشت.