مسعود بادین، مدیرعامل بیمه آسیا ضمن بیان این مطلب، در ارتباط با نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، گفت: صنعت بیمه تمام تلاش خود را برای حمایت از اقتصاد و تولید از طریق ارائه خدمات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به ویژه پوشش ریسک‌های احتمالی و رفع دغدغه بخش‌های اقتصادی کشور انجام خواهد داد.

وی افزود: بدون حضور صنعت بیمه تحقق شعار سال۱۴۰۰ آسان نیست و می‌توان از طریق ریسک‌سنجی، جلب اعتماد عمومی، بالا بردن توان سرمایه‌گذاری در تولید و تجارت و الکترونیکی کردن پرداخت خسارات آن را محقق کرد. البته افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه، این امکان را فراهم می‌آورد تا شرکت‌های بیمه بتوانند در پذیرش تعهدات بیمه‌ای و پوشش ریسک‌های بزرگ، حضور متفاوت نسبت به سال گذشته داشته باشند و افزایش سطح رقابت سالم و شفاف بین بیمه‌گران به نفع مردم، اقتصاد و البته فعالان اقتصادی خواهد بود.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد، یکی از مهم‌ترین موانع پیش‌روی حمایت صنعت بیمه از تولید و اقتصاد، ناشی از فقدان آگاهی و شناخت کافی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار نسبت به خدمات بیمه‌ای و پوشش ریسک‌های احتمالی است و به همین دلیل ضرورت دارد تا راهبردی برای معرفی خدمات بیمه‌ای و همچنین شناسایی نیازهای بیمه‌ای بخش‌های مختلف اقتصادی اتخاذ شود. مدیرعامل بیمه آسیا گفت: امید دارم عملکرد بیمه آسیا در سال۱۴۰۰ ستودنی خواهد بود و تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق خواهیم ساخت.

بادین  درباره وضعیت پرتفوی بیمه آسیا در سال ۹۹ اعلام کرد: بیمه آسیا در این سال، بیش از ۸ هزار و ۴۵۲میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد که نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۱درصد افزایش داشته و ۴هزار و ۶۱۲میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که نسبت به سال قبل از آن ۳۸ رشد داشته است.

وی افزود: حاصل این فعالیت، تحقق ۱۱۳درصدی برنامه تکلیفی و ثبت تراز مثبت ۳هزار و ۸۴۰میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۴۴درصد افزایش داشته است. به عبارت دیگر، یک‌هزار و ۱۷۲میلیارد تومان تراز این شرکت نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته است.

بادین یادآور شد: این شرکت بیمه‌ای با کاهش سهم دو رشته پرریسک بیمه شخص ثالث و بیمه درمان و با افزایش سهم رشته‌های کم ریسک در پرتفوی خود و همچنین مدیریت و کنترل ریسک بیمه‌نامه‌ها، نسبت خسارت خود را با یک‌درصد کاهش، از ۵۳/ ۵۵ درصد در سال ۹۸ به ۵۷/ ۵۴ درصد در سال ۹۹ کاهش داد.

مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه، به بهبود ترکیب پرتفوی این شرکت اشاره کرد و توضیح داد: از کل پرتفوی شرکت در سال ۱۳۹۹، رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده ۶/ ۴۲ درصد و رشته بیمه درمان نیز ۸/ ۱۵ درصد از کل پرتفوی را به خود اختصاص دادند که در هر دو رشته، ۲درصد کاهش  نسبت به سال ۱۳۹۸ را شاهد هستیم.

بادین درباره افزایش سرمایه بیمه آسیا در سال ۱۳۹۹، با تاکید بر اهمیت این موضوع اظهار کرد: این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین‌های شرکت صورت گرفت و یک سکوی جهش برای بیمه آسیا برای حضور موثرتر و جدی‌تر هم در پروژه‌های بزرگ و مگاپروژه‌ها چون نفت و گاز، سدسازی و هم در بازار اتکایی خواهد بود.