علیرضا یزدان‌دوست با بیان اینکه در صنعت بیمه پیش از این، بیمه‌های درمان تکمیلی و بیمه‌های دارای پوشش بیماری کرونا به صورت مجزا ارائه می‌شد، اظهار کرد: بازار به یک بیمه‌نامه واحد که بتواند همه ریسک‌های حوزه درمان از جمله کرونا را همزمان پوشش دهد، نیاز داشت و اکنون شرکت بیمه آسماری این محصول را برای عرضه به بازار آماده کرده است.

وی با اشاره به اینکه این بیمه‌نامه در قالب دو طرح درمان انفرادی و خانواده همراه با پوشش کرونا و در دو سقف عملیاتی می‌شود، ادامه داد: این بیمه‌نامه علاوه بر اینکه دغدغه بسیاری از بیمه‌گذاران و متقاضیان پوشش‌های بیمه‌ای را برطرف می‌کند، می‌تواند ضریب نفوذ بیمه به ویژه در زمینه بیمه‌های درمان تکمیلی را افزایش دهد.

یزدان‌دوست با بیان اینکه توسعه فروش بیمه‌نامه‌های درمان تکمیلی انفرادی از اهداف اصلی شرکت بیمه آسماری در سال ‌جاری است، گفت: گرچه نسبت خسارت این بیمه‌نامه در صنعت بیمه عدد مطلوبی نیست، اما شرکت بیمه آسماری توانسته با کنترل‌های حرفه‌ای و فروش مدیریت‌شده، نسبت خسارت این رشته را در حد قابل قبولی تثبیت کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری حذف فرآیند پیچیده و مشکل «آزمایش و چکاپ پیش از انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی» را عامل مهمی در افزایش جذابیت این رشته برای بیمه‌گذاران دانست و خاطرنشان کرد: توانستیم با جایگزین کردن دوره انتظار به جای آزمایش‌های پزشکی، رغبت بیشتری برای خرید بیمه‌نامه درمان تکمیلی در میان متقاضیان ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۵/ ۲۸ درصدی تعرفه خدمات درمانی و پزشکی در سال‌جاری، خرید بیمه‌های درمان تکمیلی را روشی مناسب برای پوشش این هزینه‌ها دانست، اما تاکید کرد افزایش حق بیمه ناشی از افزایش تعرفه‌های پزشکی، اجتناب‌ناپذیر است.