حسن‌زاده یادآور شد: افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به خاطر تولید و عرضه کم آن و ناشی از سیاست‌گذاری نادرست معاونت امور دام است که بازار را تحت‌الشعاع قرار داده و ادامه این روند بهانه‌ای خواهد بود که بحث واردات تخم مرغ نطفه‌دار به میان آید. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی مازندران گفت: در حالی‌که ظرفیت واحدهای گوشتی در کشور بالغ بر تولید ۳ میلیون تن گوشت مرغ است، به دلیل بی‌برنامگی، شاهد واردات گوشت مرغ و در پی آن واردات تخم مرغ نطفه‌دار هستیم.

حسن‌زاده گفت: ما تولیدکننده هستیم و انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی ماهانه و در این مقطع زمانی، ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه با قیمت مصوب ۴۳۰۰ تومان به همراه نهاده موردنیاز برای یک دوره پرورش به ما تحویل دهد. با این شرایط، بدون شک ما می‌توانیم نیاز بازار به گوشت مرغ را تامین کنیم؛ اما مرغداران با هزاران مشکل هزینه‌های جنبی و سربار که روز به روز افزایش می‌یابند و جوجه یک‌روزه بالاتر از ۶ هزار تومان، چگونه قادر خواهند بود تولید خود را ادامه دهند؟

وی یادآور شد: علاوه بر اینها باید حداقل ۵درصد تلفات متعارف را نیز در قیمت جوجه منظور کنیم که در این صورت قیمت آن به مرز ۷هزار تومان نزدیک می‌شود؛ در عین حال باید گفت وقتی دولت مسوولیت تمام حلقه‌های تولید را بر عهده می‌گیرد، نباید سیاست‌گذاری‌اش به گونه‌ای باشد که به هر دلیل ظرفیت واحدهای گوشتی خالی بماند.

حسن‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی یادآور شد: پیش از این نیز بارها و قبل از وقوع وضعیت‌های نامطلوب و صف‌های طویل مردم برای دریافت گوشت مرغ به دولت هشدار داده بودیم، اما متاسفانه به موقع عمل نمی‌کنند.

ادامه این روند، امنیت تولید گوشت مرغ موردنیاز کشور را در مخاطره قرار می‌دهد و تولید این ماده غذایی پرمصرف و تعیین‌کننده، مدام با سیاست‌های ناپایدار مواجه می‌شود.

حسن‌زاده گفت: در هیچ مقطعی طی ۱۰ سال گذشته تولید گوشت مرغ با این همه چالش، نوسان و سیاست‌ها و برنامه‌های چندگانه مواجه نبوده است.

حسن‌زاده در پایان یادآور شد: انصاف این است که یادآور شویم تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه نیز طی هشت ماه ابتدایی سال گذشته با زیان هنگفتی مواجه بوده و به دلیل سقوط قیمت محصولشان، در مواردی به امحای فاجعه‌آمیز و ناگزیر جوجه یک روزه پرداختند.