به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت نیوز بریک، یکی از نماینده‌های گوگل در اعلامیه‌ای از زبان این غول جست‌وجوی اینترنتی اظهار کرد سیاره ما در نیم‌قرن گذشته بیش از هر مقطع زمانی دیگری در تاریخ، شاهد تغییرات سریع محیطی بوده است. بسیاری از ما این تغییرات را به‌وضوح در جوامع خود تجربه کرده‌ایم. من خودم در میان هزاران کالیفرنیایی بودم که سال گذشته در آتش‌سوزی این ایالت مجبور به تخلیه  خانه‌های خود شدند. برای سایر افراد، اثرات تغییرات اقلیمی غیرقابل لمس و دور از انتظار است، مانند ذوب شدن یخ‌های قطبی و عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی. با ویژگی تایم لپس در گوگل ارث، ما تصویر واضح‌تری از تغییرات سیاره خود در دسترس داریم، تصویری که نه‌تنها مشکلات بلکه راه‌حل‌ها و همچنین پدیده‌های طبیعی مسحورکننده زیبایی را نشان می‌دهد که طی دهه‌ها اتفاق افتاده است.

شرکت گوگل با کمک متخصصان آزمایشگاه CREATE دانشگاه کارنگی ملون برای توسعه ویژگی تایم لپس، با تورهای راهنما در پنج موضوع زیست‌محیطی از قبیل تغییر جنگل‌ها، توسعه شهرها، گرم شدن دما، منابع انرژی و زیبایی شکننده سیاره همکاری کرد. خلق چنین شاهکاری از فناوری آسان نبود. بیش از دو میلیون ساعت پردازش آن در فضای ابری گوگل طول کشید تا ۲۰ پتابایت تصویر ماهواره‌ای را در یک موزاییک (یکسری عکس‌هایی که پهلوی هم چسبانده شده‌اند تا تصویر کاملی از یک محل را بدهند) ویدئویی در اندازه ۴/ ۴ تراپیکسل جمع‌آوری کنند که از چهار میلیارد پیکسل تشکیل‌ شده ‌است. برنامه Google Earth سالانه با تصاویر جدید برای تایم لپس طی دهه آینده به‌روز می‌شود.

تاریخچه گوگل ارث یک تاریخچه عجیب است. این فناوری در ابتدا برای تجسم میدان‌های جنگ در طول جنگ عراق، زمانی که توسط سازمان سیا سرمایه‌گذاری می‌شد، مورد استفاده قرار گرفت. گوگل، کی هول را خریداری کرد، شرکتی که برنامه Earthviewer را به‌اصطلاح در سال ۲۰۰۴ به‌طور کامل توسعه داده بود. در آن زمان، بسیاری از تصاویر موجود در گوگل ارث داده‌های تجاری موجود از ماهواره‌های ارتش ایالات‌متحده بود، اما درنهایت این شرکت آن را با محتوای «نمای خیابان» خود جایگزین کرد که کپی‌رایت آن متعلق به خودش است، به‌طوری‌که در این برنامه نیازی به پیکسل کردن مناطق حساس نیست.

سیاره ما تنها سیاره قابل‌مشاهده در Google Earth نیست. در سال ۲۰۱۷، گوگل همچنین توانایی مشاهده سیارات، سیارات کوتوله، ماه‌ها و ایستگاه فضایی بین‌المللی را در این نرم‌افزار وارد کرد. از دیگر ویژگی‌های جذاب برنامه گوگل ارث می‌توان به مشاهده و دریافت اطلاعات در مورد جاده‌ها و مسیرهای حمل‌ونقل عمومی، مشاهده و ساخت و به اشتراک‌گذاری مدل‌های سه‌بعدی ساختمان‌ها، کوه‌ها، فواره‌ها، پل‌ها، برج‌ها، موزه‌ها، منازل و بسیاری از مناظر دیگر، تماشا و کاوش سه‌بعدی جنگل‌های سراسر جهان، آشنایی با بیش از ۵۰ گونه مختلف از درختان در پارک‌ها، محلات و جنگل‌های دوردست، سفر به گذشته و بازدید از بناهای قدیمی، سفر به روم باستان، آگاهی از تغییرات آب‌وهوا و جانداران در معرض نابودی، گشت‌وگذار در اقیانوس‌ها و بستر دریاها و نقاط موج‌سواری، بازدید از کشتی‌های غرق‌شده‌ای چون تایتانیک و سفر به ماریانا ژرف‌ترین دراز گودال اقیانوس‌های جهان، مشاهده مدل‌های سه‌بعدی از سفینه‌های فرود آمده روی ماه، عکس‌های ۳۶۰ درجه از گام‌های فضانوردان، ماموریت‌های آپولو، سفر به مریخ و مشاهده تصاویر گرفته‌شده توسط ناسا، کاوش آسمان و صور فلکی، زوم روی کهکشان‌های دوردست و بسیاری از ویژگی‌های دیگر اشاره کرد.