به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری CNBC، بزوس در این نامه نوشت: همه ما می‌دانیم که متمایز بودن ازنظر اصالت ارزشمند است. همه ما یاد گرفته‌ایم که «خودمان باشیم». آنچه من واقعا از شما می‌خواهم انجام دهید این است که خود را همان‌گونه که هستید بپذیرید و در مورد اینکه برای حفظ این ویژگی چه مقدار انرژی موردنیاز است، واقع‌بین باشید. دنیا می‌خواهد شما معمولی باشید و از هزاران طریق شما را به این سمت می‌کشد، اما شما هوشیار باشید و اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.

بزوس برای تفهیم بهتر نظر خود، به بخشی از کتاب غیرداستانی «ساعت‌ساز نابینا» نوشته ریچارد داوکینز در این نامه اشاره‌کرده است، چراکه این کتاب شواهد تکامل یک جهان بدون طراحی را به‌خوبی نشان می‌دهد. بزوس در ادامه نوشت: این کتاب خارق‌العاده درباره یک واقعیت اساسی زندگی است و بخشی از آخرین موضوع بسیار مهمی است که لازم می‌دانم آن را به شما بیاموزم و متن زیر را اضافه کرد:

مقابله با مرگ چیزی است که شما باید روی آن کارکنید. بدن به حال خود رها می‌شود و این همان چیزی است که هنگام مرگ اتفاق می‌افتد و بدن تمایل دارد با محیط پیرامون خود به حالت تعادل برگردد. بدن ما، به‌عنوان‌مثال، معمولا از محیط پیرامون گرم‌تر است و در مناطق سردسیر مجبورند برای حفظ این تفاوت دمایی سخت کار کنند. وقتی ما می‌میریم کار متوقف می‌شود ... اگر موجودات زنده برای جلوگیری از آن فعالانه کار نکنند، آنها سرانجام با محیط اطراف خود ادغام می‌شوند و به‌عنوان موجودات خودمختار از حیات خود دست می‌کشند.

بزوس خاطرنشان می‌کند، حال‌آنکه این سیر نقل‌شده از کتاب به‌عنوان استعاره در نظر گرفته نشده است، اما این‌یک توضیح بسیار خارق‌العاده است و بسیار مرتبط با شرایط کنونی شرکت آمازون است‌‌. البته ازنظر من این فقط در مورد آمازون صدق نمی‌کند و می‌تواند به همه شرکت‌ها و همه موسسات و همچنین به زندگی تک‌تک آدم‌ها مربوط باشد. او نوشت، گرچه «تلاش مستمر» برای «حفظ تمایز ما» احتمالا فرآیند زمان‌بری باشد، اما به‌طور حتم ارزش آن را دارد.

اما نسخه افسانه‌ای توصیه «خودت باش» این است که به‌محض اینکه اجازه دهید ویژگی متمایز بودن شما بدرخشد، تمام دردها و آلام شما متوقف می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد این ‌یک نسخه گمراه‌کننده است. خود بودن ارزش آن را دارد، اما هیچ‌گاه انتظار نداشته باشید که این کار آسان یا رایگان باشد. بزوس با مرتبط دانستن این توصیه به شرکت آمازون اضافه کرد که جهان همیشه سعی خواهد کرد آمازون را معمولی‌تر کند تا ما را با محیط زندگی به تعادل برساند. جهان همواره این تلاش مستمر را خواهد داشت؛ اما برای مقابله با این روند ما می‌توانیم و باید بهتر از این باشیم که هستیم.

جفری پرستون بزوس، صاحب رسانه، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی فعال در زمینه اینترنت و نیز مدیرعامل و موسس شرکت آمازون، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است. در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، بزوس با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از بیل گیتس پیشی گرفت و به‌عنوان دومین فرد ثروتمند جهان شناخته شد. او متولد سال 1964 است و به گفته نشریه فوربس ثروتش در سال 2021 بالغ بر 8/ 197 میلیارد دلار تخمین زده‌ شده است. بزوس در ماه فوریه اعلام کرد از سمت مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری می‌کند و به سمت رئیس اجرایی هیات‌مدیره شرکت منتقل می‌شود. وی اندی جاسی را که خدمات وب آمازون یا AWS را در یک تجارت چند میلیارد دلاری بنا کرد، به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد. بزوس در انتها نوشت من به شما تضمین می‌دهم که اندی اجازه نمی‌دهد جهان ما را معمولی کند.