به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها برگرفته از خبرگزاری رویترز، کارخانه جدید از نظر وسعت و مقیاس مشابه کارخانه اول آنها خواهد بود و یک واحد تولیدی ۳/ ۲ میلیارد دلاری نیز هم‌اکنون در اوهایو در دست‌ساخت است. کارخانه اوهایو که در سال آینده آماده انجام فعالیت‌های تجاری می‌شود، برای تولید سریع باتری کافی برای ۳۵ گیگاوات ساعت در سال طراحی‌ شده است. شرکت راه‌حل انرژی ال‌جی و GM یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک به نام Ultium Cells برای این همکاری ایجاد کرده‌اند.

یک مقام ارشد جنرال موتورز کره اظهار کرد: کارخانه تنسی بخشی از تلاش جنرال موتورز برای حذف تدریجی وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی است. شرکت GM و برندهای مختلف آن ازجمله کادیلاک، GMC و شورولت، سری جدید خودروهای برقی را بر اساس پلت‌فرم جدید Ultium ارائه خواهند کرد. طبق گفته شرکت راه‌حل‌های انرژی ال‌جی، کارخانه تنسی از سال ۲۰۲۳ باتری‌های نسل بعدی را تولید خواهد کرد که با کمک فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند. باتری‌های نسل بعدی بر پایه نیکل، منگنز کبالت و آلومینیوم ساخته می‌شوند اما نسبت به باتری‌های NCMA (نیکل- کبالت- منگنز- آلومینیوم) ساخت اوهایو که حاوی ۸۹-۹۰ درصد نیکل هستند، پیشرفته‌تر خواهند بود. شرکت راه‌حل‌های انرژی ال‌جی، سازنده پیشرو در تولید باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی است که باتری موردنیاز خودروسازان بزرگی ازجمله تسلا را تامین می‌کند. این شرکت به‌ غیر از مشارکت با جنرال موتورز، قصد دارد بیش از ۵ تریلیون وون (۴۷/ ۴ میلیارد دلار) به‌طور شخصی سرمایه‌گذاری کند و حداقل دو کارخانه جدید دیگر در ایالات‌متحده بسازد و یک ظرفیت مستقل برای تولید باتری کافی تا سال ۲۰۲۵ برای تولید ۷۰ گیگاوات ساعت ایجاد کند. این طرح همراه با کارخانه خود در میشیگان، ظرفیت تولید سالانه LG را فقط در ایالات‌متحده به ۷۵ گیگاوات ساعت می‌رساند. این شرکت سازنده باتری کره‎ای پس از حل اختلاف پنهان تجاری ۲ تریلیون وونی با رقیب خود یعنی SK- Innovation در هفته گذشته، در حال حاضر ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری ۵ تریلیون وونی این پروژه را تامین کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده شرکت SK Innovation بالغ ‌بر یک تریلیون وون به‌صورت نقدی به شرکت راه‌حل‌های انرژی LG پرداخت خواهد کرد و مابقی را به‌عنوان حق امتیاز به این شرکت پرداخت خواهد کرد.

به گفته کانگ دونگ جین، تحلیلگر امنیتی شرکت هیوندای موتور، شرکت‌های باتری‌سازی کره‌ای در پاسخ به اهداف بازسازی مجدد ایالات‌متحده، در حال بررسی یا ایجاد یک پایگاه تولید در ایالات‌متحده هستند. بر اساس توافق‌نامه ایالات‌متحده، مکزیک و کانادا که در سال‌جاری اجرایی شد، خودروسازان باید تا سال ۲۰۲۳ تایید کنند که ۷۵درصد از اجزای محصولات آنها در یکی از سه کشور فوق‌الذکر ساخته ‌شده است تا بازپرداخت تعرفه‌های گمرکی در این مناطق معاف شوند. باتری بیش از ۴۰درصد از کل هزینه یک خودروی برقی را تشکیل می‌دهد.

شرکت سامسونگ SDI که یک مرکز تولید پک باتری را در میشیگان اداره می‌کند، همچنین ایالات‌متحده را به‌عنوان یکی از مکان‌های بالقوه کارخانه تولید سلول باتری در نظر گرفته است. سلول‌های جدید در پک باتری که سامسونگ SDI آن را با عملکرد چندگانه نام‌گذاری کرده است، قرار دارند. این باتری‌ها بر اساس یک واحد استاندارد جاگذاری شده‌اند که شرکت‌های خودروسازی قابلیت سفارش تعداد واحد‌های مختلف در پک باتری را خواهند داشت. تیم مهندسی شرکت سامسونگ SDI می‌گوید با قرار دادن حداکثر ۲۰ واحد، با یک‌بار شارژ، مسافتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را می‌توان طی کرد.