حسن شریفی، معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل که با حضور بهنام‌جو، استاندار اردبیل و منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل برای ایجاد و تکمیل سردخانه‌های‌ بخش کشاورزی نیازمند ۹۰۰میلیارد ریال تسهیلات است که با ایفای نقش بانک توسعه تعاون و دو بانک دیگر این مهم قابل انجام است.

شریفی تصریح کرد: سهم بانک توسعه تعاون در راه‌اندازی و تکمیل سردخانه‌های بخش کشاورزی استان ۲۰۰ میلیارد ریال است که انجام این طرح‌ها در حمایت از بخش کشاورزی استان بسیار مثمرثمر است.

شریفی گفت: همچنین به ارزش ۲هزار میلیارد ریال طرح‌های اشتغال‌زایی تعاون گران استان اردبیل به بانک توسعه تعاون معرفی می‌شوند تا از محل ماده ۵۲ قانون برنامه ششم و از محل صندوق توسعه ملی منابع درخوری با عاملیت بانک به این طرح‌ها اختصاص یابد.

وی افزود: بانک توسعه تعاون همواره در اجرای سیاست‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید، همگام با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرکت کرده است و در سفرهای استانی مقامات ارشد وزارتخانه نیز هم‌افزایی میان دستگاه‌های همکار منجر به راه‌اندازی و از سرگیری مهم پروژه‌های تولیدی و صنعتی استان‌ها می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: طرح‌های موثر دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تحرک بخشی به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نقش اساسی داشته و اجرای طرح حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری موجب مهاجرت معکوس به این مناطق شده است.

وی با بیان اینکه تامین تسهیلات طرح‌های اقتصادی از اولویت‌های استان‌ها برای حمایت از سرمایه‌گذاری است، افزود: با همکاری مناسب بانک‌ها امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مهم اقتصادی، تولیدی و زیرساختی هستیم.

در این جلسه حمیدرضا البرزی، مدیر امور اعتباری بانک توسعه تعاون، عادل کریمی مدیر امور شعب استان اردبیل و نمایندگان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.