به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، نشریه بیزینس‌اینسایدر در مقاله‌ای ۲۱ شغل مرتبط با رشد سریع در بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر و سایر بخش‌های سبز را معرفی کرده که می‌توانند نجات‌بخش آینده زمین باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. نجات زمین و داشتن یک شغل پردرآمد همیشه از هم جدا نیستند.

در واقع، بر اساس دفتر آمار کار آمریکا، حرفه تکنسین توربین‌های بادی سریع‌ترین رشد را در میان مشاغل دارد که تخمین‌زده می‌شود، بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۹ بالغ بر ۷/ ۶۰درصد رشد را داشته باشد. نصاب‌های سلول‌های فوتوولتائیک خورشیدی نیز با رشد اشتغال ۵/ ۵۰درصدی تا سال ۲۰۲۹ سومین حرفه دارای رشد سریع است. آخرین پیش‌بینی‌های شغلی تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا را بر اشتغال و اقتصاد در نظر نگرفته هستند. تمام ۲۱ مشاغلی که در این گزارش برجسته شده‌اند، متوسط درآمد سالانه بالاتر از متوسط درآمد ملی ایالات‌متحده یعنی ۴۱۹۵۰ دلار دارند که توسط اداره آمار کار ایالات‌متحده برای می‌۲۰۲۰ گزارش شده است.

۲۱- مدیر بازاریابی

پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضای شغلی برای مدیران بازاریابی تا سال ۲۰۲۹ رشد ۷/ ۶درصدی را داشته باشد. متخصصان فعال در این حرفه می‌توانند در بخش‌های خدمات تحقیقاتی، طراحی و مشاوره در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع سبز فعالیت کنند. براساس شبکه اطلاعات شغلی آنچه مدیران بازرگانی انجام می‌دهند شامل برنامه‌ریزی، هدایت یا هماهنگی سیاست‌ها و برنامه‌های بازاریابی، مانند تعیین تقاضا برای محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط یک شرکت و رقبای آن و شناسایی مشتریان بالقوه است. میزان حقوق سالانه دریافتی مدیران بازاریابی ۱۴۲۱۷۰دلار تخمین‌زده می‌شود.

۲۰- دانشمندان خاک و گیاهان

انتظار می‌رود میزان تقاضا برای این حرفه تا سال ۲۰۲۹ رشد ۸/ ۶درصدی داشته باشند. این متخصصان به‌خصوص در بخش حفاظت از محیط‌زیست می‌توانند نقش موثری را در آینده زیست‌‌محیطی دنیا داشته باشند. دانشمندان خاک و گیاه با حقوق دریافتی ۶۶۱۲۰ دلار در سال وظایفی از قبیل تحقیق در مورد فرآیند‌های تولید مثل، فیزیولوژی، تولید، بررسی عملکرد و مدیریت محصولات زراعی و گیاهان کشاورزی یا درختان و بوته‌ها، رشد آنها در خاک و کنترل آفات یا ترکیب شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و کانی‌شناسی خاک‌ها در رابطه با رشد گیاهان را بر عهده دارند.

۱۹- سازنده تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین

پیش‌بینی می‌شود حرفه کارشناس آسیاب‌ها تا سال ۲۰۲۹ با افزایش تقاضای ۹/ ۶درصدی مواجه شود. براساس شبکه اطلاعات شغلی افراد شاغل در این حرفه کمتر شناخته‌شده ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین را مطابق با نقشه‌های طرح، نقشه‌های اصلی یا سایر نقشه‌های مهندسی، نصب، برچیده یا جابه‌‌جا می‌کنند. حقوق سالانه این متخصصان بالغ بر ۵۷۲۶۰دلار است.

۱۸- کارشناسان روابط‌عمومی

انتظار می‌رود تقاضای شغلی کارشناسان روابط‌عمومی تا سال ۲۰۲۹ رشد ۲/ ۷درصدی داشته باشند. این متخصصان در بخش‌های حفاظت از محیط‌زیست خدمات تحقیق، طراحی و مشاوره می‌توانند یاری‌رسان زمین سبز باشند. کارشناسان روابط‌عمومی با دریافت حقوق سالانه ۶۲۸۱۰دلار وظایفی از قبیل تصویرسازی عمومی برای افراد، گروه‌ها یا سازمان‌ها دارند که می‌تواند در قالب تبلیغات نیز صورت پذیرد.

۱۷- تکنسین‌ها و فناوری‌شناسان مهندسی محیط‌زیست

تقاضا برای حرفه تکنسین‌ها و فناوری‌شناسان مهندسی محیط‌زیست تا سال ۲۰۲۹ با رشد ۵/ ۷درصدی مواجه خواهد شد. این مهندسان با دریافت حقوق ۵۱۶۳۰دلار در سال می‌توانند در بخش حفاظت از محیط‌زیست برای آینده زیستی زمین بسیار مفید باشند. از وظایف شغلی این متخصصان می‌توان به اصلاح، آزمایش و بهره‌برداری از تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در پیشگیری، کنترل و اصلاح مشکلات زیست‌محیطی، از جمله تصفیه پسماند و اصلاح سایت، تحت‌نظر کارکنان مهندسی یا دانشمندان این حوزه با استفاده از تئوری‌ها و اصول مهندسی محیط‌زیست اشاره کرد.

۱۶- میانجی‌گران، واسطه‌ها و مصالحه‌گران

پیش‌بینی می‌شود تقاضای شغلی برای میانجی‌گران، واسطه‌ها و مصالحه‌گران تا سال ۲۰۲۹ رشد ۷/ ۷درصدی را داشته باشد. این متخصصان در بخش‌های مدیریت دولتی و نظارتی و همچنین خدمات تحقیق، طراحی و مشاوره می‌توانند در زمینه محیط‌زیست مفید واقع شوند و با مذاکرات و حل تعارض‌های زیست‌‌محیطی را از طریق گفت‌وگو تسهیل بخشند. به‌گفته کارشناسان، حقوق سالانه دریافتی آنها در سال بالغ بر ۶۶۱۳۰ دلار خواهد بود.

۱۵- دانشمندان و متخصصان زیست‌محیطی

تا سال ۲۰۲۹ میزان تقاضای شغلی برای دانشمندان و متخصصان زیست‌‌محیطی تا ۸/ ۷ درصد رشد خواهد داشت. این افراد در آینده زمین نقش بسزایی را در محافظ از محیط‌زیست خواهند داشت و براساس شبکه اطلاعات شغلی وظایف آنها در حیطه تحقیق یا انجام بررسی‌ها برای شناسایی، کاهش یا از بین بردن منابع آلاینده‌ها یا خطراتی است که محیط‌زیست یا سلامت مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. میزان دریافتی افراد شاغل در این حرفه ۷۳۲۰۰ دلار در سال است.

۱۴-کارگران فعال در زمینه دفع مواد خطرناک

انتظار می‌رود کارگران فعال در زمینه حذف مواد خطرناک تا سال با افزایش تقاضای شغلی ۲/ ۸درصدی مواجه شوند. این کارگران با دریافت حقوق سالانه ۴۵۲۷۰ دلار در بخش‌های حفاظت از محیط‌زیست، ساخت‌وساز سبز و بازیافت و تفکیک زباله‌ها نقش بسیار موثری را در نجات آینده زمین دارند. براساس شبکه اطلاعات شغلی وظیفه این گروه این است که مواد خطرناک، از جمله آزبست، رنگ مبتنی بر سرب، مواد زاید نفتی، سوخت، روغن‌های صنعتی، مواد رادیواکتیو یا خاک آلوده را شناسایی کرده، بسته‌بندی، حمل و دفع کنند.

۱۳- تکنسین‌های حفاظت از محیط‌زیست و متخصصان علوم زیست محیطی

به پیش‌بینی کارشناسان بیزینس‌اینسایدر تا سال ۲۰۲۹ میزان تقاضای شغلی برای این حرفه تا ۴/ ۸درصد رشد خواهد داشت. میزان حقوق دریافتی سالانه این محافظان محیط‌زیست بالغ بر ۴۶۸۵۰ دلار خواهد بود و در زمینه‌های انجام آزمایش‌ها و تست‌های میدانی ، نظارت بر محیط‌زیست و بررسی منابع آلودگی، از جمله مواردی که بر سلامتی تاثیر می‌گذارند با راهنمایی یک متخصص محیط‌زیست، مهندس یا متخصصان دیگر است.

۱۲- متخصصان برق‌کاری

برق‌کاران و متخصصان تجهیزات الکتریکی نیز در بخش ساخت‌وساز سبز یا پاک نیز در آینده زمین می‌توانند تاثیرگذار باشند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این حرفه تا سال ۲۰۲۹ تا ۴/ ۸درصد با رشد تقاضای شغلی مواجه شود. این افراد با دریافت حقوق سالانه ۵۶۹۰۰ دلار در زمینه سیم‌کشی، نصب تجهیزات و وسایل الکتریکی و نگهداری و تعمیر تجهیزات برقی فعالیت می‌کنند.

۱۱- مدیریت ساخت‌وساز

پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای شغل مدیریت ساخت‌وساز تا سال ۲۰۲۹ رشد ۵/ ۸درصدی را داشته باشد. مدیران ساخت‌وساز در بخش‌های حفاظت از محیط‌زیست و ساخت‌وساز پاک می‌توانند نقش خود را در آینده زمین بازی کنند. حقوق سالانه این افراد بالغ بر ۹۷۱۸۰ دلار است و طبق شبکه اطلاعات شغلی وظیفه شغلی مدیران ساخت‌وساز برنامه‌ریزی، هدایت یا هماهنگی، معمولا از طریق پرسنل زیرمجموعه خود بر فعالیت‌های مربوط به ساخت و نگهداری سازه‌ها، تاسیسات و سیستم‌ها است.

۱۰- متخصصان آموزش و توسعه

تقاضای شغلی برای متخصصان آموزش و توسعه تا سال ۲۰۲۹ رشد ۶/ ۶درصدی خواهد داشت. این متخصصان در بخش‌های بهره‌وری انرژی، ساخت‌وساز سبز و خدمات تحقیق، طراحی و مشاوره می‌توانند موثر باشند. حقوق سالانه این افراد در حدود ۶۲۷۰۰ دلار است. وظایف اصلی آنها طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی است.

۹- رانندگان اتوبوس‌های‌ترانزیتی و بین‌شهری

تقاضای شغلی برای رانندگان اتوبوس‌های‌ترانزیتی و بین‌شهری تا سال ۲۰۲۹ رشد ۳/ ۹درصدی را خواهد داشت. به گفته کارشناسان، حقوق دریافتی سالانه رانندگان در حدود ۴۵۹۰۰ دلار است که بخش حمل‌ونقل نقش پررنگی را در آینده زمین سبز برعهده دارد. از وظایف حرفه‌ای آنها می‌توان به مربی اتوبوس یا موتور، رانندگی در مسیر‌های منظم، دربستی و حمل‌ونقل خصوصی اشاره کرد.

۸- مهندسان صنایع

انتظار می‌رود تقاضای شغلی برای مهندسان صنایع تا سال ۲۰۲۹ شاهد رشد ۱/ ۱۰درصدی باشد. این مهندسان در بخش‌های تحقیقاتی، خدمات طراحی و مشاوره در زمینه‌های زیست‌‌محیطی می‌توانند مفید واقع شوند. وظایف اصلی مهندسان صنایع طراحی، توسعه، آزمایش و ارزیابی سیستم‌های یکپارچه برای مدیریت فرآیند‌های تولید صنعتی بوده و حقوق دریافتی سالانه آنها بالغ بر ۸۸۹۵۰ دلار است.

۷- برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای

میزان تقاضای شغلی برای این تخصص تا سال ۲۰۲۹ تا ۱۱ درصد رشد را تجربه خواهد کرد. در بخش‌های دولتی و مقررات نظارتی، ساخت‌وساز سبز، خدمات تحقیقاتی، طراحی و مشاوره می‌توانند در زمینه فعالیت‌های زیست‌‌محیطی مشارکت کنند. دریافتی سالانه آنها بالغ بر ۷۵۹۵۰دلار است و براساس شبکه اطلاعاتی مشاغل وظایف اصلی آنها طراحی و توسعه برنامه‌های جامع برای استفاده از زمین و امکانات فیزیکی، حوزه‌های قضایی مانند شهر‌ها، شهرستان‌ها و کلان‌شهر‌ها است.

۶- اقتصاد‌دان‌ها

انتظار می‌رود میزان تقاضای شغلی برای این حرفه تا سال ۲۰۲۹ شاهد یک رشد ۱/ ۱۴درصدی باشد. یک اقتصاددان با حقوق سالانه ۱۰۸۳۵۰ دلار با انجام تحقیقات جامع، تهیه گزارش یا تدوین برنامه‌هایی برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مربوط به تولید و توزیع کالا‌ها و خدمات یا سیاست‌های پولی و مالی می‌تواند در زمینه‌های زیست‌‌محیطی و حفاظت از محیط‌زیست موثر باشد.

۵- مکانیک ماشین‌های صنعتی

متخصصان مکانیک تجهیزات صنعتی با حقوق سالانه ۵۵۴۹۰دلار در بخش ساخت ماشین‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند در زمینه کاهش انتشار کربن و گاز‌های گلخانه‌ای در آینده زمین پاک بسیار موثر باشند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ میزان تقاضا برای این شغل با افزایش قابل‌توجه ۶/ ۱۵درصدی مواجه شود. حقوق سالانه این متخصصان بالغ بر ۵۵۴۹۰ دلار است و مطابق با شبکه اطلاعات شغلی حیطه وظایف یک مکانیک ماشین‌های صنعتی، تعمیر، نصب، تنظیم یا نگهداری ماشین‌آلات تولید و پردازش صنعتی یا سیستم‌های توزیع پالایشگاهی و خط‌لوله است.

۴- توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و تحلیلگران و آزمایش‌کنندگان تضمین کیفیت نرم‌افزار

این متخصصان در بخش تحقیق، طراحی و مشاوره می‌توانند در فعالیت‌های زیست‌‌محیطی نقش موثری داشته باشند و کارشناسان بیزینس‌اینسایدر پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۹ میزان تقاضا برای این شغل با رشد ۵/ ۲۱درصد مواجه شود. طبق آمار و ارقام به‌دست آمده حقوق سالانه دریافتی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ۱۱۰۱۴۰ دلار است. از وظایف حرفه‌ای آنها می‌توان به تحقیق و توسعه، طراحی و آزمایش نرم‌افزار‌های سیستم‌عامل، کامپایلر‌ها و نرم‌افزار‌های توزیع شبکه برای کاربرد‌های محاسباتی پزشکی، صنعتی، نظامی، ارتباطی، هوافضا، بازرگانی، علمی و عمومی اشاره کرد.

۳- اپراتور‌های واحد‌های خدماتی

انتظار می‌رود اپراتور‌های واحد خدمات فعال در صنایع نفت، گاز و معدن یک رشد شغلی ۹/ ۲۲درصدی را تا سال ۲۰۲۹ تجربه کنند. این مهندسان با حقوق دریافتی سالانه ۴۷۳۰۰دلاری در بخش تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر می‌توانند تضمین‌کننده آینده زیست‌محیطی زمین باشند. از وظایف این متخصصان می‌توان به استفاده از تجهیزات برای افزایش جریان نفت در چاه‌های تولید یا به‌کارگیری تاسیسات برای از بین بردن انسداد لوله‌ها، لوله محافظ، ابزار یا سایر موانع در چاه‌های حفاری اشاره کرد.

۲- نصب‌کننده‌های سلول‌های فتوولتائیک خورشیدی

تولید انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از راه‌حل‌های اساسی برای حفظ محیط‌زیست و‌گذار به سمت زمین پاک است که سلول‌های خورشیدی و فتوولتائیک که سیستمی است که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسیته است، یکی از نمود‌های انرژی پاک و تجدیدپذیر است. پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضای شغلی برای نصاب‌های این سیستم‌ها تا سال ۲۰۲۹ تا ۵/ ۵۰درصد رشد داشته باشند. میزان حقوق دریافتی این متخصصان در حدود ۴۶۴۷۰دلار است. از وظایف این متخصصان، مونتاژ، نصب و نگهداری سیستم‌های فتوولتائیک خورشیدی (PV) را براساس سقف یا سایر سازه‌ها مطابق با ارزیابی سایت و نقشه‌ها است.

۱-تکنسین خدمات توربین‌های بادی

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۹ تقاضای شغلی برای تکنسین‌های خدمات توربین بادی تا ۷/ ۶۰درصد افزایش یابد. توربین‌های بادی نیز جزئی جدایی‌ناپذیر از دنیای پاک و آینده انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان هستند. حقوق سالانه این تکنسین‌ها بالغ بر ۵۶۲۳۰ دلار است و وظایف اصلی آنها بازرسی، تشخیص عیب، تنظیم یا تعمیر توربین‌های بادی است.