تسلا در تلاش برای کاهش نگرانی‌های امنیت داده‌ها در چین

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری گلوبال تایمز، آقای تائو لین، معاون بخش بین‌المللی شرکت تسلا و برنامه‌ریز اقتصادی فعالیت‌های تسلا در چین پس از حضور در یک میزگرد که توسط کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات برگزار شد اظهار کرد: فعالیت‌های این شرکت در چین باید به‌طور کامل از تمام قوانین و مقررات این کشور پیروی کند. تائو گفت: جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها توسط تمام خودروهای هوشمند در آینده ممکن است از یک پیکربندی استاندارد پیروی کند. وی در ادامه افزود که در این فرآیند، لازم است که با مقامات نظارتی در همه سطوح همکاری کنیم تا یک برنامه جامع تدوین شود تا مصرف‌کنندگان از راحتی و ایمنی مناسب برخوردار شوند.

 این اظهارات در حالی است که استفاده تسلا از دوربین‌های داخل خودرو نگرانی‌های بیشتری را در بین مردم چین و سایر مناطق ایجاد کرده است. در اواخر ماه مارس، رویترز گزارش داد که ارتش چین ورود اتومبیل‌های تسلا را به مجتمع‌های نظامی و امنیتی خود منع کرده است که دلیل این امر نگرانی‌های امنیتی در خصوص دوربین‌های نصب‌شده روی این وسایل نقلیه است. این در حالی است که تسلا مدل 3 ساخت چین مجهز به هشت دوربین و 12 حسگر اولتراسونیک است.

شرکت تسلا در 7 آوریل اعلام کرد که دوربین‌های داخلی در بازارهای خارج از آمریکای شمالی فعال نیستند و افزود: حتی در ایالات‌متحده نیز دارندگان خودرو می‌توانند آزادانه انتخاب کنند که از آنها استفاده کنند یا خیر. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز در این رابطه اظهار کرد که این شرکت هرگز از محصولات خود برای جاسوسی در هیچ کشوری استفاده نخواهد کرد. روزنامه South China Morning Post به نقل از وی در جلسه اخیر که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد که اگر تسلا از اتومبیل‌‌های خود برای انجام فعالیت‌های جاسوسی در چین یا هرجای دیگر استفاده می‌کرد، قطعا فعالیت ما در آن کشورها تعلیق می‌شد و همواره انگیزه‌ بالایی برای محرمانه بودن فعالیت‌ها و اطلاعات مشتریانمان از جانب شرکت تسلا وجود دارد. ایلان ماسک یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در شبکه اجتماعی چینی ویبو است و در این شبکه اجتماعی بالغ ‌بر 7/ 1 میلیون دنبال کننده دارد. آقای لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین نیز پس ‌از آن که ماسک گفته بود، عاشق چین است، برای اعطای اقامت دائم چین به او ابراز تمایل کرده بود، اما یک سال پس‌ازاین اظهارنظر ادامه فعالیت‌های شرکت تسلا در چین با مشکلات جدی مواجه شد. تسلا در ماه مارس در چین حدود 35 هزار و 478 دستگاه خودرو فروخت که این مقدار یک رکورد ماهانه محسوب می‌شود. فروش خودروهای مدل 3 تسلا نیز در این کشور به 25هزار و 327 دستگاه رسید که 85درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد که بهترین میزان فروش ماهانه این مدل در بازار چین است. فروش مدل Y که اخیرا به بازار عرضه ‌شده است، برای اولین بار در یک ماه از مرز 10هزار دستگاه عبور کرد و به 10هزار و 151 دستگاه رسید که نسبت به ماه قبل 119درصد افزایش داشته است. آمار و ارقام منتشره حاکی از آن است که در حال حاضر ۲۰درصد درآمد تسلا از محل فروش خودروهای برقی خود در بازار چین است، این در حالی است که چین پس از ایالات‌متحده دومین بازار بزرگ این سازنده خودروهای برقی است.