به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از خبرگزاری رویترز، چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات پایه و سنگ‌آهن در جهان، در سه ماه نخست این سال ۴۴/ ۲۸۳میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده است که نسبت به سه ماه اول سال گذشته یک افزایش ۸درصدی را نشان می‌دهد. گمرک چین اعلام کرده در ماه مارس بالغ بر ۵/ ۷میلیون تن محصولات فولادی به کشورهای مختلف صادر کرده است که ۴/ ۱۶درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش نشان می‌دهد. صادرات محصولات فولادی این کشور در ماه مارس با ۵/ ۱۶درصد افزایش به ۵۴/ ۷تن رسید که بالاترین سطح نسبت به مارس ۲۰۱۷ است.

در حال حاضر تهدید امکان تحریم صادرات محصولات فولادی برای چین وجود دارد که می‌تواند این روند را معکوس کند. بنا به گزارش Argus قیمت میلگرد تحویل درب انبار چین با کاهش 340 یوآنی در هر تن (معادل 47 دلار) از 23 دسامبر تا 31 ژانویه 2021 به 4290 یوآن در هر تن رسیده است. این در حالی است که میزان تقاضا برای فولاد در بازارهای جهانی همچنان در سطح بالایی قرار دارد که موجب اندکی تقویت قیمت‌های صادراتی فولاد چین شده است. علاوه بر این در همین گزارش آمده است در ماه مارس واردات محصولات فولادی این کشور با 16درصد افزایش نسبت به ماه مارس سال 2020 به 32/ 1 میلیون تن رسید. همچنین این کشور 39/ 2میلیون تن محصولات وارداتی فولادی طی ژانویه تا فوریه داشته است.

با بررسی نمودار هفتگی فولاد، صندوق معاملات بورس قرار است قیمت شرکت‌های مطرح فولاد را پیگیری کند. با نگاهی به عملکرد قیمتی، روشن است که شرکت‌ها در یک روند صعودی قرار دارند. به گفته کارشناسان قیمت در بالاترین سطح از سال 2012 در حال معامله است و اخیرا یک منطقه مقاومت مهم را از آن خود کرده است. هرچند همه احتمالات را باید در نظر گرفت که ممکن است نمودار قیمت مجدد نزولی باشد، اما در این بازار روند نمودار همچنان قاطعانه رو به بالا باقی مانده است و مطالب فوق نشان می‌دهد که تقاضا برای فلز پایه همچنان زیاد است.