مدیر مجتمع فولاد سبا با بیان اینکه رکورد قبلی تولید در مجتمع فولاد سبا به میزان ۵هزار و ۶۲ تن در ۲۶ اردیبهشت سال گذشته ثبت شد، گفت: رکورد جدید به‌‌رغم موانع زیاد به ویژه شیوع کرونا و کاهش نیروی انسانی در خطوط تولید به دست آمده است.

مصطفی عطایی‌پور افزود: از این میزان تولید حدود ۹۰درصد آن مربوط به ورق‌های ضخامت ۲میلی‌متر با کیفیت مطلوب است که یکی از محصولات پرکاربرد در تولید لوله و پروفیل و آبگرمکن در کشور به شمار می‌رود. بخشی از این ورق‌های تولیدی در شرکت فولاد مبارکه نورد سرد می‌شود و با ارزش افزوده بالا در صنایع لوازم خانگی، ورق رنگی و ورق‌های گالوانیزه کاربرد خواهد داشت.

به گفته مدیر مجتمع فولاد سبا تلاش حداکثری مدیریت و کارکنان این مجتمع، تامین مواد اولیه و قطعات، بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته، افزایش سرعت تولید در خطوط مختلف تولید ازجمله فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم و همچنین کاهش توقفات اضطراری و افزایش کیفیت آهن‌اسفنجی تولیدشده در این مجتمع، مهم‌ترین دلایل ثبت این رکورد است.

وی تاکید کرد: با آماده‌سازی فعالیت‌های نوسازی اتوماسیون نورد گرم و ریخته‌گری در مجتمع فولاد سبا می‌توان گام بزرگی برای تحقق تولید سالانه یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن کلاف گرم برداشت.

عطایی‌پور گفت: در ادامه این روند موفقیت‌آمیز همچنان شاهد تثبیت شرایط موجود خطوط تولید و دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده در مجتمع فولاد سبا باشیم.

وی افزود: همچنین در سال گذشته که رونق تولید نامگذاری شده بود مجتمع فولاد سبا توانست به تولید یک میلیون و ۲۳۹ هزار تن کلاف گرم دست یابد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ معادل 11/ 7درصد رشد داشته است.

مدیر مجتمع فولاد سبا ادامه داد: حدود ۸۰درصد از این میزان با ضخامت ورق ۲ میلی‌متر و کیفیت مطلوب تولید شده است که یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت تولید لوله و پروفیل کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: به‌رغم محدودیت‌های فراوان در تامین مواد اولیه، قطعات و متریال مصرفی، از جمله دلایل اصلی افزایش تولید می‌توان به تلاش و کوشش کارکنان، بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته و افزایش سرعت در خطوط مختلف ازجمله فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم و کاهش توقفات اضطراری در این واحد‌ها اشاره کرد.

عطایی‌پور تصریح کرد: آهن‌اسفنجی کیفی تولیدشده در واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا نیز تاثیر بسزایی در افزایش تولید داشته است.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ مجتمع فولاد سبا گفت: در صورت تامین مواد اولیه موردنیاز و اجرای پروژه‌های طرح توسعه، چابکی و سرعت در تعمیرات نواحی، برطرف کردن توقفات غیرضروری و افزایش انگیزه همکاران، قطعا توانایی رسیدن به ظرفیت اسمی تعیین‌شده و تحقق شعار جهش تولید سال را خواهیم داشت. مدیر مجتمع فولاد سبا افزود: همزمان با تولید، در حال آماده‌سازی فعالیت‌های نوسازی اتوماسیون نورد گرم و ریخته‌گری قدیمی و نصب قفسه هفتم نورد گرم سبا هستیم و در آینده شاهد نصب و به کارگیری این تجهیزات در تولید خواهیم بود.