به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، بر اساس یادداشت ارسال‌شده به وب‌سایت خبری گلوبال تایمز، روبوباس ۹/ ۵ متر طول دارد و به عنوان یک اتوبوس خودران برای رانندگی در جاده‌های شهری و بین‌شهری طراحی شده است. این اتوبوس خودبه‌خود متوقف می‌شود، در شرایط پیچیده جاده‌های شهری به خوبی خود را کنترل می‌کند و به طورکلی نیاز‌های عادی یک اتوبوس را به طور کامل برآورده می‌کند. روبوباس، اتوبوس خودران مجهز به چهار رادار، رادار موج ۲ میلی‌متری و هفت دوربین تک چشمی است و این تجهیزات به آن کمک می‌کند تا اطلاعات مختلف پیرامون خود را به طور زنده هنگام رانندگی تشخیص دهد.

همچنین این اتوبوس می‌تواند اطلاعات و داده‌های دقیق مربوط به زمان واقعی چراغ‌های راهنمایی در یک تقاطع یا ترافیک جاده‌ای را دریافت کند و اطلاعات عابران پیاده، خودرو‌ها و سایر اطلاعات در جاده را به خوبی تشخیص دهد و منعکس کند. همچنین این خودروی خودران می‌تواند مناطق کور رانندگی را که از دید راننده پنهان است به خوبی تشخیص دهد و نسبت به آن به موقع عکس‌العمل نشان دهد. 

در صفحه داخلی این خودرو، وضعیت تغییر چراغ راهنمایی نشان داده می‌شود و زمان انتظار نیز از قبل پیش‌بینی می‌شود و این تکنولوژی برای اتوبوس این امکان را فراهم می‌آورد تا زودتر از موعد تصمیم‌گیری کند و برنامه‌ریزی دقیق داشته و کارآیی آن در ترافیک را بهبود بخشند.

کل مسافت پیموده شده توسط این اتوبوس خودران که به بهره‌برداری آزمایشی رسیده است حدود ۱۰ کیلومتر بوده که یک مسیر دو طرفه است. این پایگاه فناوری که بیش از دو سال از فعالیت آن می‌گذرد، به یک پایگاه ارائه‌دهنده سناریو‌های کاربردی فراوان تبدیل شده است، بیشترین تعداد وسایل نقلیه آزمایشی در غرب چین را به خود اختصاص داده است.