به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری کیتکو، شرکت‌های معدنی فعال در زمینه استخراج الماس امروز با یکدیگر ادغام شده‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهند که هفته گذشته ارزش سهام شرکت لوکارادایموند با کاهش ۸۲/ ۴درصدی به ۷۹سنت رسید. ارزش سهام پترادایموندز با ۸درصد کاهش به  ۴۳/ ۱ GBX رسید. اما ارزش سهام شرکت جم دایموندز نیز که در اکثر مواقع ثابت بود، با ۲۹/ ۰درصد رشد به ۶۰/ ۶۹ GBX رسید. این در حالی است که شرکت‌های معدنی در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدند. زنجیره تامین در این حرفه بیش از پیش به فروش حضوری وابسته است و از آنجا که الماس به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شود، زمانی که اقتصاد جهانی با بحران مواجه شد، استفاده از جواهرات نیز به‌شدت افت کرد، اما بعد از کند شدن محدودیت‌های کرونا و بهبود تدریجی اوضاع جهانی، شرایط این صنعت نیز رو به بهبودی گذاشت.

آقای الکساندر لاسیک، مدیرعامل این شرکت در یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرد که کلکسیون الماس‌های آزمایشگاهی پاندورا با نام تجاری پاندورابرلیانس در حال راه‌اندازی است. پاندورا به تلاش‌های خود برای در دسترس قرار دادن جواهرات بی‌نظیر برای گستره بیشتری از افراد جامعه ادامه می‌دهد و امروز من افتخار می‌کنم که جواهرات پاندورا‌برلیانس را به مشتریانمان معرفی کنم. این مجموعه جدیدی از جواهرات طراحی‌شده زیبا با الماس‌های آزمایشگاهی است. آنها به همان اندازه که زیبایی پایداری دارند، نمادی از نوآوری و پیشرفت نیز هستند و شاهدی برای برنامه‌های پایدار مستمر و بلندپروازانه ما هستند. ما معتقدیم که الماس نه‌تنها ماده‌ای برای همیشه، بلکه برای همه است. کارشناسان می‌گویند که انتظار می‌رود جواهرات پاندورابرلیانس با ۱۰۰درصد انرژی تجدیدپذیر ساخته شود. این در حالی است که شورای جهانی الماس‌های طبیعی در وب‌سایت خود اعلام کرده که شرکت‌های استخراج الماس متعهد به قوانین حفاظت از محیط‌زیست هستند. این شورا می‌گوید که ۹۹درصد از زباله‌های تولیدشده در معادن الماس سنگ هستند که کاملا قابل بازیابی هستند و ۸۳درصد از آب مورداستفاده در فرآیندهای استخراج نیز بازیافت می‌شود. این شورا اعلام کرده که هفت عضو آن شامل شرکت‌های الروسا، دی‌بیرز، دومینیون دایموندز، لوکارادایموند، مورووا دایموندز، پترادایموندز و شرکت ریوتینتو هستند.  پاندورا می‌گوید این برند با فروش بیش از ۸۵میلیون قطعه جواهر و با برخورداری از ۲۶هزار کارمند، برترین برند و شرکت فعال در زمینه تولید و ارائه جواهرات در جهان است. در سال ۲۰۲۰ این شرکت بالغ بر ۳میلیارد دلار فروش داشته است.

دفتر مرکزی شرکت پاندورادایموندز در کپنهاگ دانمارک واقع شده است. این شرکت دانمارکی یک تولیدکننده و خرده‌فروش جواهرات است که در سال ۱۹۸۲ توسط

Per Enevoldsen تاسیس شد. این شرکت به عنوان یک فروشگاه طلا و جواهر خانوادگی در کپنهاگ شروع به کار کرد. پاندورا به‌خاطر دستبندهای جذاب دلخواه، انگشترهای طراحی‌شده، گردنبندها و ساعت‌های لوکس خود که اکنون تولید آن متوقف شده، معروف است. این غول جواهرسازی یک کارخانه تولیدی در تایلند دارد و محصولات خود را در بیش از ۱۰۰ کشور در ۶ قاره در بیش از ۷ هزار فروشگاه به بازار عرضه می‌کند. پاندورا در سال ۲۰۱۱ یک بستر فروش آنلاین در اروپا راه‌اندازی کرد و شروع به‌کار کرد تا تجارت الکترونیکی خود را به اکثر بازارهای خود از جمله استرالیا گسترش دهد.