براساس دستورالعمل این موضوع، گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله منتشر شده به تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ – یک‌سال قبل- متعلق به تمامی‌ دارندگان این گواهی سپرده که در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ سررسید می‌شود به صورت سیستمی ‌و اتوماتیک به گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله جدید تبدیل می‌شود. هدف اولیه از انتشار بالغ بر۴۱ هزار میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله تمدید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله منتشر شده در بیستم اردیبهشت ۱۳۹۹ است.

 از آنجا که این اوراق در 20 اردیبهشت 1400 سررسید می‌شوند با انتشار اوراق جدید، امکان تمدید سرمایه‌گذاری از این طریق برای سرمایه‌گذاران در سال گذشته فراهم می‌شود.

آن دسته از دارندگان اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام که سال گذشته اقدام به سرمایه‌گذاری از این طریق کرده‌اند اما تمایلی به تمدید برای یک‌سال پیش‌رو ندارند، می‌توانند سرمایه‌ خود را از طریق بازخرید و متعاقبا واریز به حساب دریافت کنند. 

این در حالی است که بانک مسکن با اخذ مجوز از بانک مرکزی امکان تمدید گواهی سپرده مدت‌دار سال گذشته را بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم کرده است. بنابراین متقاضیان در صورت تمایل به تمدید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار خود در سال قبل می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را برای یک‌سال دیگر ادامه دهند.

مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری از طریق اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام مربوط به نرخ سود 18درصدی آن است. هم‌اکنون این سپرده بهترین سپرده‌گذاری یک‌ساله با بالاترین نرخ سود محسوب می‌شود. درحال حاضر با توجه به نرخ سود 16درصدی سایر سپرده‌ها با مدت زمان مشابه، گواهی سپرده نسبت به دیگر محصولات بانک دارای بازدهی مطلوب‌تری است.