به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها به نقل از وب‌سایت خبری چنل نیوز، در ماه مه سال گذشته میلادی وزارت بازرگانی آمریکا به دستور کاخ سفید، شرکت هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد و تمام شرکت‌های آمریکایی را از ادامه همکاری با این شرکت بزرگ منع کرد. زینینگ ادعا کرده استرالیا در سرکوب بسیار غیراخلاقی و غیرقانونی شرکت‌های چینی با ایالات متحده همکاری کرده است. وی افزود: ایالات متحده برای جلوگیری از ایجاد هرگونه چالش در مشاغل سنتی خود، یک قدرت دولتی را برای سرکوب یک شرکت خاص چینی بسیج کرده است.

وی همچنین ادعا کرد ایالات متحده تا آنجا پیش رفته است که مدیران ارشد این شرکت را دستگیر و بازداشت کرده و چنین سیاست‌های، به گفته او، کثیفی در فرانسه و همچنین در رابطه با شرکت توشیبا در ژاپن روی داده است. مدیران توشیبا در ژاپن نیز بیش از ۳۰ سال پیش چنین روندی را تجربه کرده‌اند؛ اکنون نیز آمریکا در حال تکرار ترفند‌های قدیمی خود است و جهان به وضوح شاهد قلدری خاص ایالات متحده در حوزه فناوری است، اما با این حال، برخی کشور‌های غربی همچنان رویکرد آمریکا را به وضوح نادیده می‌گیرند و حتی کشور‌هایی مانند استرالیا و کانادا نیز به همدست واشنگتن تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال در ۱۴‌آوریل ۲۰۱۳، فردریک پیروچی، یکی از مدیران شرکت آلستوم، که یک مجتمع بزرگ فرانسوی فعال در زمینه انرژی و حمل‌ونقل است، هنگام ورود هواپیمای وی به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک توسط FBI دستگیر شد. وی متهم به رشوه دادن به مقامات اندونزی برای برنده شدن قرارداد نیروگاه شد.

زینینگ در ادامه گفت: همه این اقدامات ناشی از ‌اتهامات اولیه به شرکت هوآوی در مورد مسائل امنیتی است. وی همچنین اظهار کرد استرالیا در این زمینه نقش پررنگی دارد. استرالیا از جمله اولین کشور‌هایی بود که هوآوی را به تهدید احتمالی امنیتی متهم کرد. همچنین این کشور اولین دولتی بود که فعالیت هوآوی را در ساختمان صنعت مخابرات داخلی استرالیا ممنوع کرد، سپس دیگران را نیز ترغیب به این کار کرد. وی ادامه داد: این اتفاق مرا متحیر کرد، زیرا تا آنجا که می‌دانم حتی یک شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی در استرالیا وجود ندارد که از نظر پیشرفت تکنولوژی با هوآوی یا هر شرکت مشهور بین‌المللی هم تراز باشد. استرالیا از نظر دیجیتالی شدن بازار در بین کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از نظر سرعت پهنای باند در رتبه دوم قرار دارد.