تقسیم ۶۳۰ ریال سود به‌ازای هرسهم «اپال‌کانی پارس»

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان) با حضور ۹۸/ ۹۳درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظران به ریاست محمد‌مسعود سمیعی‌نژاد، به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

مدیرعامل شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در این مجمع  با ارائه گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به پایان دی ماه سال ۹۹ گفت: انجام فرآیند پذیرش و ورود به بورس اوراق بهادار و عرضه ٧درصد از سهام شرکت، تحقق ١١٦درصد از برنامه استخراج و باطله‌برداری سنگ‌آهن در سال نخست فعالیت به میزان ٢٠میلیون تن و خرید دو قطعه زمین با هدف سرمایه‌گذاری برای احداث هتل بیمارستان در بلوار کشاورز از جمله اهم اقدامات انجام شده است.

سعید سوادکوهی فروش معدن سنگ‌آهن ده زمان، فروش معادن مس دهوج و خورمو، خرید زمین فرمانیه به مساحت ۱.۱۲۵ متر مربع، عقد قرارداد مدیریت پیمان برای ساخت هتل بیمارستان بلوار کشاورز تا تراز صفر – صفر، برنامه‌ریزی و پیگیری جهت خرید ماشین‌آلات معدنی جدید برای افزایش ظرفیت استخراج سالانه به میزان ١٠میلیون تن، عقد قرارداد‌های بومی‌سازی قطعات مصرفی شاول‌ها مانند: ناخن، آداپتور میانی، روبند آداپتور و پین‌های مربوطه، برنامه‌ریزی برای خرید قطعات یدکی ماشین‌آلات برای ٣ سال نیاز ماشین‌آلات و بومی‌سازی سیستم پایش ناخن شاول را نیز از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در سال مالی یادشده برشمرد.  

مدیرعامل شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در مورد وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تصریح کرد: این موضوع  شامل سرمایه‌گذاری در شرکت چادرملو به تعداد ۱۲میلیون‌و۱۶۱هزارو۴۹۶سهم و شرکت بیمه پارسیان به تعداد ۱۳میلیون‌و۹۹۹هزار و ۹۷۹ سهم است.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت‌های فرعی و وابسته شامل شرکت اپال فولاد شرق پارسیان به درصد مالکیت ۵۷/ ۸۶ درصد، شرکت پارس فولاد سبزوار به درصد مالکیت ۸۵درصد و شرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان سنگان با درصد مالکیت ۵۲ (به صورت غیر مستقیم) است.سوادکوهی استخراج سنگ آهن با ظرفیت اسمی سالانه ۴۰میلیون تن، تولید کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت اسمی سالانه ۲/ ۳میلیون تن، تولید گندله سنگ‌آهن با ظرفیت اسمی سالانه ۵میلیون تن و تولید آهن اسفنجی و بریکت با ظرفیت اسمی سالانه ۸۰۰هزار تن را از جمله ظرفیت‌های عملیاتی سرمایه‌گذاری‌های شرکت در زنجیره فولاد برشمرد.

وی در مورد سرمایه‌گذاری در بخش تولید آهن و فولاد و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: طرح کنسانتره و گندله‌سازی سنگان که شامل  معادن سنگ‌آهن سنگان است متشکل از سه ناحیه معدنی غربی، مرکزی و شرقی و ۲/ ۱میلیارد تن ذخیره زمین‌شناسی در یک محدوده مستطیلی شکل به طول ٢٦ و عرض ٨ کیلومتر، در فاصله ٣٠٠ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و ١٦ کیلومتری شمال شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار گرفته است. به گفته وی، ظرفیت فعلی استخراج معدن فوق ۳۰میلیون تن و تناژ استخراج و حمل ۵ ساله طبق قرارداد با ایمیدرو ۱۹۵میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس، تحقق تولید به میزان ۴/ ۴میلیون تن گندله، تحقق درآمد و سود خالص بودجه سال ۱۴۰۰ به ترتیب به میزان ۹۳میلیاردو۶۰میلیون ریال و ۳۶.۳۴۸ میلیارد ریال، تکمیل پروژه‌های عمرانی به ویژه طرح تصفیه خانه فاضلاب و احداث تعمیرگاه مرکزی، خرید بیش از ۵/ ۱میلیون تن کنسانتره برای تامین خوراک ورودی به کارخانه گندله سازی و تکمیل طرح ۴/ ۲ میلیون تنی کنسانتره را از اهم برنامه‌های شرکت اپال پارسیان سنگان دانست.

وی به طرح پارس فولاد سبزوار اشاره کرد و افزود:  این طرح با هدف احداث یک واحد انباشت و برداشت مواد اولیه به ظرفیت ۲۵/ ۱میلیون تن در سال، یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت ٨٠٠ هزار تن در سال، یک واحد بریکت سازی سرد به ظرفیت ٤٨هزار تن در سال و یک واحد فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال تعریف شده است.

سوادکوهی تحقق بودجه تولید به میزان۷۵۰ هزار تن آهن‌اسفنجی، تکمیل پروژه‌های عمرانی شرکت به ویژه طرح اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری کشور، پیگیری طرح توسعه‌ای به ویژه طرح فولاد سازی و طرح تولید بریکت گرم و تامین قطعات یدکی دو سالانه و سرمایه‌ای موردنیاز را نیز از اهم برنامه‌های شرکت پارس فولاد سبزوار اعلام کرد.

براساس این گزارش، پیش‌بینی شرکت اپال کانی پارس برای سال ۱۴۰۰ در بخش درآمد مجموع  ۲۳هزارو۴۹۳میلیارد و ۶۳۷میلیون‌ریال با ۴۴درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ و در سود خالص با افزایش ۵۶درصدی مبلغ ۲۳هزارو۸۵۶میلیارد و ۲۱۵میلیون‌ریال  پیش‌بینی شده است.

در ادامه این مجمع گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی دش و همکاران قرائت و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیات رئیسه مجمع تشریح شد.

همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت ایران مشهود به عنوان بازرس قانونی و حسابرس انتخاب شد.

همچنین در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به پایان اسفند سال ۹۹ روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت اپال‌کانی‌پارس انتخاب شد.  

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس هزینه پروژه‌های مسوولیت‌های اجتماعی شرکت نظیر آموزشی، بهداشتی  و ورزشی در مناطق کمتر توسعه ‌یافته استان خراسان رضوی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال مورد تصویب مجمع قرار گرفت.