وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از مسیر چهارخطه محور اردستان-اصفهان با اعلام این مطلب گفت: از این پس تمامی اتوبان‌هایی که در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، هوشمند است و این روش، بهره‌وری و ایمنی را در راه‌های کشور ارتقا می‌دهد. یکی از الزامات و ضرورت‌ها، ایمن‌سازی این محور و ارتقای ایمنی با توجه به حجم تصادفات این محور بوده است که خوشبختانه امروز با هزینه شدن ۳۴۰ میلیارد ریال، ۲۲کیلومتر دیگر از این محور (در دو باند ۱۱ کیلومتری) به صورت بزرگراه افتتاح شد.

محمد اسلامی با بیان اینکه جریان توسعه راه‌های کشور در سال‌های گذشته آغاز شده و سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این مسیر، علاوه بر ایمن‌سازی، مسیر اردستان به اصفهان حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر شد و امیدواریم با بهره‌برداری از شش کیلومتر باقی‌مانده، کل مسیر اردستان به اصفهان به بزرگراه تبدیل شود.

 بهره‌‌برداری از ۱۱ کیلومتر واریانت  چهارخطه محور اصفهان - اردستان

همچنین رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این مراسم با اشاره به اولویت نگهداری از راه‌های شریانی در شرایط مطلوب گفت: با توجه به شرایط فعلی، تحقق این امر دشوار است، این در حالی است که در دنیا ثابت شده است که نباید بودجه نگهداری راه به بودجه‌های عمومی دولت گره زده شود. داریوش امانی گفت: احداث و بهسازی راه‌های روستایی بر مبنای اولویت‌های تعریف شده و اعتبارات پیش‌بینی شده با قوت در دستور کار است. وی افزود: با توجه به بودجه سازمانی برای تامین قیر روکش آسفالت راه‌های اصلی، سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز برای نگهداری ۲۳۱ هزار کیلومتر راه‌های کشور با همه صرفه‌جویی‌ها به ۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ابراز کرد: امروز بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور دچار خرابی شدید بوده که برای بهسازی آنها به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در خصوص راه‌های شریانی که ۳۵ هزار کیلومتر است و بیش از ۹۰ درصد بخش اقتصادی مسافر و ترانزیت کشور در این جاده‌ها تردد می‌کنند به این اعتبار نیازمندیم. امانی با اشاره به اینکه به رغم سایر زیرساخت‌ها برای حفظ راه‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم راه‌های شریانی را در شرایط مطلوب نگه داریم،‌ اما با توجه به دشواری شرایط، این اقدام به سهولت امکان‌پذیر نیست و در دنیا نیز ثابت شده که نباید بودجه نگهداری راه را به بودجه عمومی دولت گره زد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: نزدیک ۵۰ سال مرز مشترکی با پاکستان داشتیم که میرجاوه بود، اما در۶ ماه گذشته دو مرز رسمی با پاکستان اضافه شد. وی افزود: با توجه به اجرای طرح مرزی که در حال حاضر در دستور کار است، دست کم هر کدام ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بر اساس این گزارش همزمان با افتتاح واریانت چهارخطه محور اصفهان- اردستان، عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ راه‌های استان اصفهان به طول بیش از ۵۰ کیلومتر با اعتبار ۱۶۰ میلیاردریال و روکش آسفالت گرم راه‌های استان اصفهان به طول بیش از ۲۴۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد. همچنین روکش حفاظتی سیلکت راه‌های روستایی استان اصفهان به طول ۲۹۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال، زیرسازی راه‌های روستایی به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال، روکش آسفالت محور باقرآباد- دیزلو (اصفهان- اردستان) و لکه‌گیری راه‌های شریانی و اصلی استان با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال از جمله سایر افتتاحیه‌های استان اصفهان بوده است.