رشد سود عملیاتی 512درصدی کاشی سعدی

از جمله وجوه تمایز این شرکت می‌توان به قدیمی‌ترین کارخانه فعال در کشور، تنها کارخانه کاشی در تهران و دارنده آخرین استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه از موسسه IMQ ایتالیا اشاره داشت.

مدیرعامل شرکت کارخانه‌های کاشی و سرامیک سعدی با تشریح عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت در آستانه برگزاری مجمع به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: در سال ۹۹ توانستیم ۳ میلیون  و ۷۲۳ هزار و ۶۶۲ متر مربع کاشی و سرامیک تولید کنیم که نسبت به سال ۹۸ رشد ۴/ ۱۱ درصدی را شاهد بودیم. همچنین ۷۹۷ هزار و ۸۶۱میلیون ریال فروش داخلی شرکت در سال ۹۹ بوده که حاکی از رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال ۹۸ است.

مجتبی مالکی، با اشاره به اینکه کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان، گرجستان و سوریه از مهم‌ترین مقاصد صادراتی ما هستند، می‌افزاید: در بخش صادرات حدود ۶۰۴ هزار میلیون ریال درآمد داشتیم که بیانگر رشد ۲۹۷درصدی نسبت به سال ۹۸ است و  از این حیث در بین شرکت‌های هلدینگ «صدر تامین» در جایگاه نخست قرار گرفتیم. این در حالی است که با عنایت به شرایط تحریم‌های بین‌المللی هر کارخانه می‌تواند به عنوان یک سنگر اقتصادی در کشور نقش موثری داشته باشد. وی ادامه می‌دهد: نگاهی به آمار کل فروش سالانه شرکت در سال ۹۹ نشان می‌دهد که شرکت کاشی و سرامیک سعدی ۸۹درصد نسبت به سال قبل افزایش درآمد داشته است.

مالکی با اشاره به اینکه سود عملیاتی شرکت در سال ۹۹، ۲۶۷هزار و ۵۷۵ میلیون ریال بوده است، می‌گوید: رشد ۵۱۲درصدی سود عملیاتی کاشی و سرامیک سعدی ما را در مجموعه هلدینگ «شستا» جزو شرکت‌های سرآمد قرار داده است. همچنین نکته مهم دیگر سود خالص ۲۵۱ هزار و ۳۳۲ میلیون ریالی است که نسبت به سال ۹۸، ۱۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مالکی در پایان با اشاره به اجرای دو طرح توسعه در برنامه‌های آتی شرکت کاشی و سرامیک سعدی می‌گوید: طرح توسعه اول، اضافه کردن یک خط تولید جدید با هدف تکمیل کردن سبد محصولات کاشی کف در سال ۱۴۰۰ برای افزایش ۱۵درصدی ظرفیت تولید و ۱۰درصدی اشتغال است. همچنین برای گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهندس اکبر ترکان، ریاست محترم هیات‌مدیره شستا، طرح توسعه دوم کارخانه را که پیش‌تر توسط ایشان توصیه و پیشنهاد شده بود، به نام طرح توسعه زنده‌یاد مهندس ترکان نام‌گذاری و در سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌کنیم تا همواره یاد و خاطره این مدیر پرتلاش بر تارک کارخانه کاشی سعدی بدرخشد. در طرح توسعه دوم، استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای تولید محصولات اسلب در دستور کار قرار گرفته که افزایش ۱۰۰درصدی در ایجاد اشتغال و ارتقای تولید به میزان ۱۰ میلیون مترمربع در سال را رقم خواهد زد.