به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، جیمی دیمون، مدیر عامل JPMorgan Chase، از کارمندان آمریکایی خود درخواست کرده حداقل تا نیمه دوم ماه جولای به دفتر خود بازگردند و شرکت گلدمن ساکس نیز به کارمندان گفته‌ تا اواسط ماه ژوئن آماده بازگشت به کار باشند. شرکت‌های دیگر نیز تاریخ بازگشت برای بعد از تعطیلات روز کارگر را هدف قرار داده‌اند. برای برخی از شرکت‌ها، مانند گلدمن، سال گذشته تسهیلاتی مانند ارائه وعده‌های غذایی رایگان به کارمندان آغاز شد، زیرا بسیاری از رستوران‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند در نتیجه به کارمندان گزینه‌ ناهار ارائه شد. دیلیپ رائو، مدیرعامل یک شرکت و پلت‌فرم سفارش‌دهنده غذا به‌نام Sharebite که بیش از ۲۰۰ مشتری شرکتی در ایالات‌متحده دارد در این خصوص اظهار کرد برای دیگر شرکت‌ها، این امتیاز راهی برای جذاب‌تر کردن محیط کار برای کسانی است که در این مدت عادت کرده‌اند دورکاری کنند. رائو می‌گوید بسیاری از این شرکت‌ها در حال بازگشایی ادارات خود هستند و از گزینه غذای رایگان برای برگرداندن کارمندان خود به محیط کار استفاده می‎کنند. اغلب اوقات، وقتی با شرکت‌ها صحبت می‌کنیم، این‌گونه به نظر می‌رسد که برایشان مهم نیست هزینه غذا ۲۰ دلار در روز باشد، آنها فقط می‌خواهند افراد به اداره برگردند و روند کاری روزمره خود را پیگیری کنند.

شرکت‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با این موضوع هستند که چگونه از هزاران کارگری که بیش از یک سال است از خانه‌های خود فعالیت‌های کاری خود را پیگیری می‌کردند، استقبال کنند و در حالی که هنوز واکسیناسیون تمام نشده است، آنها را مطمئن سازند که محیط کار امن است. طبق یافته جدید یک مرکز تحقیقاتی به نام PEW، دوسوم از کارمندان از اینکه به محل کار خود برگردند احساس خوبی ندارند و هنوز نگران درگیری با بیماری همه‌گیر کرونا هستند؛ اما بخشی از این معادله، چگونگی تغذیه کارمندان در محل کار است، بنابراین شرکت‌ها، کافه‌تریاها را دوباره راه‌اندازی کرده یا در پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری آنلاین مانند Sharebite ثبت‌نام کرده‌اند که فرآیند سفارش‌های غذا برای کارمندان را بسیار ساده می‌کند.

براساس گزارش این شرکت تازه‌تاسیس مستقر در نیویورک، در میان مشتریان Sharebite از جمله موسسات مالی، شرکت‌های حقوقی، شرکت‌های بزرگ خدماتی و شرکت‌های فناوری، بیش از ۹۰درصد از آنها وعده‌های غذایی کارفرمایان را به صورت یارانه به کارمندان خود ارائه می‌دهند. از مشتریان برجسته این پلت‌فرم می‌توان به مک‌کینزی، وی‌ورک و کوین‌بیس اشاره کرد. این رقم حتی برای شرکت‌های مالی مانند بانک‌ها و صندوق‎های سرمایه‌گذاری نیز بسیار بالاتر است. بنا بر اظهارات شخصی که از این قرارداد آگاه است، بانک‌های سرمایه‌گذاری از جمله Credit Suisse و Cowen و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری خصوصی Neuberger Berman به وعده‌های غذایی کارمندان خود از طریق پلت‌فرم Sharebite کمک می‌کنند؛ اما مشکلی که Sharebite در حل آن کمک کرد این است که هجوم سفارش‌ها در ساعت ناهار منجر به لابی‌های شلوغ از پرسنل برای تحویل غذای موردنظر آنها می‌شود. کارفرمایانی که در این پلت‌فرم ثبت‌نام کرده‌اند که رقیب اصلی آن شرکت سفارش اینترنتی غذای آمریکایی Seamless است، در عوض می‌توانند سفارش‌های غذایی از یک لیست از رستوران‌های تاییدشده را با هم گروه‌بندی و زمان‌بندی کنند و در نتیجه همه این سفارش‌ها به طور همزمان و در یک فرآیند تحویل در قالب Sharebite صورت می‌پذیرد که این امر موجب کاهش هجوم پیک تحویل‌دهنده غذا به لابی‌های شرکت‌ها می‌شود. رائو در ادامه افزود: همه مشتریان ما خیلی سریع فهمیدند که شما می‌توانید دفتر خود را دوباره باز کنید، اما به یک برنامه برای به حداقل رساندن تنوع افرادی که به ساختمان رفت‌وآمد می‌کنند نیاز دارید. شما نمی‌خواهید صدها نفر از افراد تحویل‌دهنده در زمان صرف ناهار در لابی منتظر بمانند. قطعا نمی‌خواهید هزاران کارمند از آسانسورهای شلوغ بالا و پایین بروند و یک وضعیت آشفته در شرکت شما ایجاد کنند. رائو در ادامه افزود: قبل از شیوع کرونا، به طور معمول بانک‌ها و موسسات حقوقی به کارمندان خود اجازه می‌دادند وعده‌های غذایی رایگان شرکتی را عصرها یا آخر هفته در ازای پاداش مدت زمان طولانی کاری دریافت کنند. وی گفت: در حال حاضر، تقریبا همه سفارش‌ها مربوط به شربیت در زمان ناهار است؛ اما شرکت‌هایی که از پلت‌فرم شربیت استفاده نمی‌کنند، مانند گلدمن، هنوز تصمیم دارند خودشان به کارمندان خود غذا بدهند. بنا بر اظهارات سخنگوی گلدمن ساکس، لسلی شریبمن، این شرکت سال گذشته ارائه پیشنهاد صبحانه و ناهار رایگان به کارمندان در مقر خود در مرکز شهر منهتن را آغاز کرد. وی گفت: در مکان‌هایی که فاقد کافه یا رستوران در محل کار خود هستند، مانند مرکز شرکت Salt Lake City، کارمندان هر روز ۲۰ دلار یارانه غذا دریافت می‌کنند. سایر شرکت‌های مالی نیز ارائه تسهیلات و امتیازات را افزایش داده‌اند، اگرچه ممکن است این شرایط برای مدت محدودی دوام داشته باشد.

کارمندان بنک آو امریکا نیز برای کار در محل یارانه وعده‌های غذایی و حمل‌ونقل دریافت می‌کنند، اما به گفته شخصی مطلع از شرایط این شرکت این برنامه‌ها اکنون در حال پیشرفت هستند. این شخص گفت، این بانک به طور جداگانه به کودکان کارمندان خدمات مراقبت از کودکان و سالمندان را یارانه داده است و این خدمات همچنان ادامه دارد؛ اما در بلومبرگ، شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های وال‌استریت متعلق به میلیاردر مایکل بلومبرگ، مدت‌هاست کارمندان از دسترسی شبانه‌روزی به میان وعده‌های غذایی لذت می‌برند. شاهدان عینی در این خصوص می‌گویند اکنون در این شرکت، ناهارها باکیفیتی بالاتر و به صورت جداگانه بسته‌بندی و ارائه می‌شوند که از جمله می‌توان به انواع سالادها، رشته‌فرنگی و گهگاه ارائه سوشی اشاره کرد. اما همه بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری این مسیر را طی نکرده‌اند. به گفته سخنگویان شرکت، جی‌پی‌مورگان و سی‌تی‌گروپ در حال حاضر یارانه غذایی را فراتر از آنچه بانک‌های سرمایه‌گذاری به طور سنتی انجام می‌دهند، به کارمندان خود ارائه نمی‌دهند؛ با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌ها با کمک پلت‌فرم‌های آنلاین سفارش غذا بتوانند کارمندان خود را به حضور در محیط کاری تشویق کنند تا به تدریج از ضربه‌های هولناک کرونا بر پیکره کسب‌وکار خود بکاهند.