به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری کره‌تایمز، به نظر می‌رسد این برند فروشنده پوشاک و کالاهای بسیار گران دنیای مد در عوض فعالیت خود را در فرودگاه‌ها گسترش خواهد داد.

 

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که این برند لوکس فرانسوی به‌تدریج بسیاری از مراکز تجاری خود را در مرکز شهر تعطیل خواهد کرد و به‌تدریج از حضور طولانی‌مدت و گران‌قیمت خود در کره جنوبی خارج می‌شود، اما هنگامی ‌که از صحت‌وسقم این خبر از مراجع مرتبط سوال شد، روابط عمومی یکی از نمایندگی‌های محلی لوئی‌ویتون در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد در موقعیتی نیست که بتواند در این خصوص اظهارنظری کند. گفته می‌شود دلایل مختلفی منجر به تصمیم‌گیری لوئی ویتون شده است، اما ظاهرا عزم اصلی آن برای حفظ وجهه برتر این برند دلیل اصلی آن است.

کارشناسان می‌گویند: بسیاری از برند‌های لوکس در دنیا برای ارزشمندتر جلوه دادن محصولات خود، اولویت را بر کمیاب‌بودن محصولات قائل می‌شوند. حتی یک جمله مشهور وجود دارد که می‌گوید: اگر همه لوئی ویتون بپوشند، آن دیگر لوئی ویتون نیست. با این ‌حال، شهرت برند لوئی ویتون در طول سال‌ها در حال کاهش است. در زبان کره‌ای اصطلاحی به نام «daigou» وجود دارد به این معنی که برخی مشتریان محصولات را در مغازه‌های بدون عوارض در مرکز شهر سئول جارو می‌کنند. دایگو اصطلاحی است برای نوعی صادرات مرزی که در آن ‌یک فرد یا یک گروه صنفی صادرکنندگان خارج از چین کالاهایی را برای مشتریان در چین خریداری می‌کنند. این موضوع هنگامی شروع شد که دولت کره‌جنوبی تصمیم به استقرار پدافند هوایی ضد موشکی مرحله پایانی ارتفاع بالا (THAAD) در سال ۲۰۱۷ گرفت، دولت چین برای تلافی‌جویی این موضوع ورود  تورهای گروهی به کره را ممنوع کرد. دولت چین از این واهمه دارد که بتوان از رادار قدرتمند سیستم THAAD برای جاسوسی در فعالیت‌های نظامی این کشور استفاده کرد. این اقدام تلافی‌جویانه فروشگاه‌های محصولات گمرکی کره‌ای را در مرکز شهر سئول مجبور کرد که بیشتر به خریداران دایگو اعتماد کنند و این اتفاق به دنبال شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ افزایش یافت. از این‌ رو گفته می‌شود که ۹۰درصد از فروش فروشگاه‌های بدون عوارض در مرکز شهر سئول به‌صورت دایگو به فروش می‌روند.

در حال حاضر چهار فروشگاه خرده‌ فروشی مسافرتی یکی در سئول و بوسان و دو فروشگاه در جزیره Jeju وجود دارد که توسط لوئی ویتون اداره می‌شوند، اما خرده‌فروشان محلی که معمولا کالاهای بدون عوارض را می‌فروشند در این خصوص اظهار کردند اکنون نمی‌توان خبر مربوط به این برند را تایید کرد. یک منبع مطلع گفت تا آنجا که ما می‌دانیم هنوز در این مورد هیچ تصمیمی گرفته نشده است. با این ‌حال، اگر لوئی ویتون واقعا تصمیم گرفته است که تمام مغازه‌های خود را در مرکز شهر سئول تعطیل کند، خسارات سنگین اجتناب‌ناپذیر است. شرکت لوئی ویتون بزرگ‌ترین فروشگاه‌های بدون عوارض را در اینجا در میان سایر برندهای لوکس اداره می‌کند و همچنین بیشترین تعداد کارگر را نیز در استخدام خود دارد. اگر این خانه مد، همه فروشگاه‌های خود را تعطیل کند، موجب بروز مشکل بزرگ بیکاری در منطقه خواهد شد. این گزارش می‌افزاید که برنامه‌های اعلام‌ شده توسط این خانه مد فرانسوی، اقدامات این شرکت را برای گسترش تجارت خود در چین تایید می‌کند. همچنین در این گزارش آمده که لوئی ویتون تا سال ۲۰۲۳ شش فروشگاه بدون عوارض را در فرودگاه‌های چین افتتاح خواهد کرد و در حال حاضر قصد دارد فروشگاه دوم خود را در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ افتتاح کند. کارشناسان می‌گویند دلیل این اقدام می‌تواند این موضوع باشد که چین بازار داخلی بزرگ‌تری برای کالاهای لوکس دارد و تجارت و فروش کالاهای بدون عوارض آن با سرعت بیشتری در حال افزایش است. لوئی ویتون ممکن است در فکر انتقال بازار اصلی خود در آسیا از کره به چین باشد.