به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت کره تایمز، مقامات صنعت هواپیمایی کره‌جنوبی نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که شرکت‌های هواپیمایی در این کشور در حال برنامه‌ریزی برای ازسرگیری فعالیت‌های بین‌المللی خود در فصل تابستان امسال هستند که از مسیرهای مختلف به نقاط محبوب توریستی مانند گوام و جزیره سایپان آغاز می‌شود. به‌عنوان‌مثال شرکت هواپیمایی ججو ایر در نظر دارد پروازهای خود را از ۸ ژوئن به جزیره سایپان انجام دهد و هواپیمایی آسیانا نیز ماه آینده پروازهای خود را از سر خواهد گرفت. اولی همچنین در حال ارائه برنامه‌ای به وزارت زمین، زیرساخت و حمل‌ونقل کره‌جنوبی برای انجام پروازهای بیشتر به گوام در ماه آگوست است. شرکت‌های ایر سئول و T’way  ایر نیز در حال حاضر درخواست پرواز به گوام را به وزارت حمل‌ونقل این کشور ارسال کرده‌اند؛ درحالی‌که Korean Air فروش بلیت‌های مسیر اینچئون-گوام را که در ماه نوامبر بازگشایی می‌شود، آغاز کرده است.

مقامات رسمی اظهار کردند: برنامه‌ شرکت‌های هوایی برای پرواز می‌تواند مطابق با تحولات ویروس کرونا در مقصدهای خاص تغییر کنند. شرکت‌های هواپیمایی کره‌ای پروازهای گوام و جزیره سایپان را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند، زیرا تعداد قابل‌توجهی از مسافران که از این دو مسیر استفاده می‌کنند توریست کره‌ای هستند. در حال حاضر، دولت‌های گوام و جزیره سایپان در صورت ورود کامل واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون ‌اند جانسون و آسترازنکا  مسافران را پس از ورود از قرنطینه اجباری معاف می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود مشوق‌های مختلف دولت کره برای واکسن زدن شهروندان خود، ازجمله معافیت ویژه از قرنطینه در هنگام بازگشت به خانه، تقاضا برای سفرهای خارج از کشور را در فصل تعطیلات تابستان افزایش دهد. یک مقام رسمی از یک شرکت هواپیمایی مستقر در سئول در این خصوص اظهار کرد هرچه تعداد واکسیناسیون بیشتر شود، انتظار می‌رود افراد بیشتری به دنبال سفر به خارج از کشور باشند. وی در ادامه افزود: ما در حال بررسی ازسرگیری پروازهای نه‌تنها به گوام و سایپان، بلکه همچنین به مقاصد دیگر هستیم که شرایط کووید-۱۹ چندان در آنجا جدی نیست.

دولت کره جنوبی به‌نوبه خود برای ایجاد «حباب سفر» یا راهروهای بدون قرنطینه با سایر کشورهایی که موفق به کاهش عفونت‌های ویروسی ‌شده‌اند، تلاش می‌کند؛ زیرا برنامه سراسری واکسن در این کشور در حال سرعت گرفتن است. حباب سفر به مشارکت بین دو یا چند شهر یا کشور با نرخ مشابه عفونت کووید-۱۹ گفته می‌شود تا سفر هوایی بدون قرنطینه در هر دو جهت امکان‌پذیر شود. این برنامه برای مسافرانی با هدف بازدید محدودیتی تعیین نمی‌کند. بنابراین با ورودی‌های سریع برای مسافران تجاری متفاوت است. یون تائه هو، یک مقام ارشد از وزارت بهداشت و رفاه کره‌جنوبی، روز سه‌شنبه گذشته در یک جلسه توجیهی آنلاین اظهار کرد «ما در حال بررسی چند کشور هستیم که به‌طور بالقوه می‌توانند حباب سفر با کره ایجاد کنند.» طبق منابع مطلع کشورهای سنگاپور، گوام و نیوزیلند کاندیداهای بالقوه برای ایجاد حباب سفر با کره‌جنوبی هستند.