استاندار خراسان جنوبی در بازدید از معدن و طرح فرآوری طلای هیرد با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در استان، گفت: این استان دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در حوزه معدن است که باید به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

حمید ملانوری‌ همچنین به اقدامات انجام‌شده توسط شرکت تهیه و تولید در استان اشاره و بیان کرد: حضور شرکت‌های بزرگ معدنی در استان و اقدامات‌ انجام ‌شده در حوزه زیرساخت سبب ایجاد رغبت در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی استان می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام مجموعه دولت نیز برای رفع موانع و مشکلات پیش روی این حوزه پای‌کار هستند. همچنین سرمایه‌گذار کارخانه طلای هیرد در این بازدید تصریح کرد: معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود 5 میلیون تن کانسنگ طلا در 140 کیلومتری مرکز استان در حال فعالیت است که همزمان طرح فرآوری و استحصال طلا نیز در جوار این معدن در دست احداث است. امیر هوشنگ متولی خاطرنشان کرد: استخراج اسمی سالانه این معدن ۱۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و ظرفیت تولید سالانه‌ طرح استحصال طلای آن ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا است. متولی سرمایه‌گذار کارخانه طلای هیرد افزود: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری حدود 3 هزار میلیارد ریالی در واحد فرآوری این معدن، زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از 200 نفر در این واحد فراهم شود.