حجت‌الله مهدیان به تحقق تراز مالی مناسب بانک در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: عملیات دقیق بانکی، ارائه خدمات و عملکرد شایسته همکاران باعث ارتقای شاخص‌های مالی بانک و دستاوردهای توسعه‌ای شده و نقش‌آفرینی شرکت‌های تابعه بانک نیز در اثر مثبت بر ترازنامه تلفیقی بانک بسیار موثر بوده است. وی در تبیین شاخص‌های مالی بانک گفت: کمبود سرمایه همواره به‌عنوان یکی از چالش‌های بانک در سنوات اخیر مطرح بود که با تلاش‌های صورت پذیرفته و ارتباط با ارکان سیاست‌گذاری اقتصادی کشور و تدابیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، زمینه‌های افزایش سرمایه بانک از سطح ۱۰هزار میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال فراهم ‌شده و طی تشریفات اداری و مساعدت دستگاه‌ها این افزایش سرمایه به‌زودی محقق می‌شود. مهدیان با اشاره به اینکه استمرار رشد در سطح بالا تا حدی دشوار و نیازمند کار دقیق است گفت: عملکرد بانک در حوزه‌های صدور ضمانت‌نامه، اعتبار اسنادی و مدیریت مطالبات غیرجاری نیز در روندی رو به رشد ادامه خواهد داشت و خدمات تخصصی مناسبی از سوی شعب بانک به تعاونگران، مشتریان و کارآفرینان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به سهم رو به افزایش بانک توسعه تعاون در نظام بانکی گفت: برگزاری به‌موقع مجامع سالانه و کسب گزارش حسابرسی شفاف و پاک از سوی حسابرس و بازرس قانونی همواره مورد تاکید مدیران ارشد بانک بوده است که با هم‌افزایی واحدهای بانک و عملیات صحیح بانکی، این موارد محقق شده است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون به موضوع واکسیناسیون همکاران بانکی به‌عنوان مطالبه مهم جامعه بانکی اشاره کرد و گفت: در جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها موضع جدی و دقیق اینجانب در حمایت و صیانت از کارکنان شبکه بانکی در مقابله با بیماری کرونا مطرح‌شده و امید است با هماهنگی نهادهای مرتبط و وزارت بهداشت، این مهم اجرایی شود.

همچنین مدیرعامل بانک توسعه تعاون از نقش همکاران شعب بانک توسعه تعاون در اجرای برنامه‌های اقتصادی در سطح ملی و استانی خبر داد. وی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون با در نظر گرفتن رویکرد توسعه‌ای و فراتر از محاسبات و ارزیابی‌های متعارف مالی، پدیدآورنده سطح گسترده‌ای از عملیات بانک  وی افزود: ارکان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کشور، راهکارها و فرآیندهای متنوعی برای ایجاد اشتغال و فعال‌سازی واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌اند و بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل بسیاری از طرح‌های ملی، وظیفه تامین مالی و نظارت بر حسن اجرا را برعهده ‌گرفته است.