تولید ۴۰۰ هزار تنی مواد اولیه در کشور

مدیرعامل شرکت آبسکون در پاسخ به این پرسش که میزان تولید آلومینیوم کشور در سال گذشته (۹۹) چگونه بوده و در صنعت آلومینیوم چه میزان اشتغال‌زایی وجود دارد و این صنعت چقدر پتانسیل اشتغال‌زایی دارد، گفت: میزان تولید سالانه مواد اولیه صنعت آلومینیوم در کشور، حدود ۴۰۰ هزار تن است. فاضلی اظهار کرد: میزان اشتغال‌زایی در بخش صنعت آلومینیوم کشور حدود ۸۰۰ هزار نفر است.

 اشتغال‌زایی قابل‌توجه در شرکت آبسکون

مدیرعامل شرکت تولیدی آبسکون در پاسخ به این پرسش که ظرفیت تولید شرکت آبسکون چقدر است و میزان اشتغال‌زایی آن چند نفر است و آیا شرکت شما در زمینه صادرات فعالیت دارد و اوضاع بازار داخل شرکت شما چگونه است، گفت: شرکت تولیدی آبسکون قابلیت تولید حدود یک هزار تن از انواع مقاطع آلومینیوم را دارد.  فاضلی اظهار کرد: در شرکت آبسکون تعداد ۲۵۰ نفر نیرو مشغول به کار هستند و این شرکت توانایی تولید داخلی درب و پنجره و کرتین وال و قابلیت اجرای صفر تا صد بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور را دارد. وی همچنین تصریح کرد: با توجه به وجود تحریم‌های سنگین اقتصادی و رکود ساختمانی مطلق در کشور، در صورت برطرف شدن مشکلات، شرکت آبسکون تا سه برابر میزان تولید کنونی قابلیت افزایش تولید دارد.

مدیرعامل شرکت آبسکون در ادامه تاکید کرد: در سال‌های گذشته شرکت آبسکون قادر به صادرات پروفیل آلومینیوم به کشورهای آلمان و هلند با مبلغ برابر با دو میلیون دلار در سال بود.  فاضلی یادآور شد: شرکت آبسکون در حال حاضر اجراکننده پروژه‌های بزرگ در تهران است و کیفیت اجرایی این شرکت در سطح استانداردهای جهانی است و با قدرت‌های خارجی در این صنعت برابری و رقابت می‌کند.

 رونق صادرات در گرو افزایش تولید آلومینیوم

مدیرعامل شرکت تولیدی آبسکون در پاسخ به این پرسش که سال ۱۴۰۰ را برای صنعت آلومینیوم چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به قیمت پایین انرژی در ایران، انتظار می‌رود که میزان تولید مواد اولیه صنعت آلومینیوم به جای ۴۰۰ هزار تن در سال به یک میلیون تا یک و نیم میلیون تن در سال برسد.

فاضلی در پایان بیان کرد: اگر میزان تولید مواد اولیه صنعت آلومینیوم در کشور افزایش یابد؛ علاوه بر اینکه نیاز بازار داخل تامین می‌شود قادر خواهیم بود در بخش صادرات هم فعالیت داشته باشیم.