در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سعی داریم درصورت انتخاب به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران از فناوری DLT و توکن‌های موسوم به رمز دارایی‌ها در شئون مختلف مدیریت شهری استفاده کنیم. علی‌اصغر قائمی همچنین بر اهمیت موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید و اظهار کرد: بلوغ فکری و شکل‌گیری درک و دغدغه‌ای صحیح در خصوص موضوع و نقش ICT و فناوری اطلاعات به‌عنوان جزو لاینفک مدیریت شهری خود دستاورد قابل‌توجهی محسوب می‌شود و یکی از نشانه‌های آن همین حضور متعدد نامزدهای عضویت در شورای شهر تهران از بین فعالان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات در تهران است و به امید خدا فارغ از اینکه کدام گزینه منتخب شهروندان تهران باشند، توسعه این فناوری در بخش‌های مختلف، مدیریت شهری را تسهیل خواهد کرد.

مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اشراف همه حوزه‌ها به موضوع ICT یک ضرورت است و باید مانند سواد و یک‌زبان برای تعامل بر حضور و فرهنگ‌سازی آن تاکید شود. تخصیص حداقل یک کرسی به موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در شورای شهر تهران می‌تواند الگویی برای سایر شهرها و بخصوص کلان‌شهرها شود.

 کشور در شرایط اقتصاد تحریمی قرار دارد

در ادامه این نشست وحید والی، مدیرعامل شرکت نیک‌اندیش اظهار کرد: بعد از ورود مجلس به حوزه رمز دارایی، مذاکره برای فعالان این حوزه تسهیل شد؛ زیرا در حدود ده‌سال، تمام تلاش فعالان حوزه رمز دارایی در کشور این بوده که وجاهت قانونی این حوزه موردتوجه قرار گیرد. وی ضمن اشاره به این موضوع که کشور در شرایط اقتصاد تحریمی قرار دارد، گفت: تمامی راهکارهای ما باید مبتنی بر ایستادگی در مقابل تحریم‌ها ارائه شود و به این شکل آثار ناشی از تحریم‌ها را خنثی کنیم. تصمیم‌گیری در جهت قانونمندسازی نباید تنها مختص به حوزه رمز دارایی باشد. فعالیت در حوزه مجموعه فناوری‌های نوین مالی ایجاد شود تا بتوان در جهت توسعه اقتصاد کشور حرکت کرد. والی ضمن تاکید بر احراز هویت صرافی‌ها به تشکیل یک کمیته خود تنظیم‌گر اشاره کرد و گفت: این کمیته از نماینده‌‌های انجمن بلاک‌چین، انجمن فین‌تک و سازمان نصر کشور تشکیل ‌شده است تا بتوانیم در جهت تعیین تکلیف وضعیت حوزه رمز دارایی و رفع مشکلات فعالان این حوزه گام برداریم.

مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه رمز دارایی بیان کرد: فعالان حوزه رمز دارایی به دنبال وجاهت قانونی خود هستند و آمادگی هرگونه شفاف‌سازی در خصوص فعالیت‌های خود و تراکنش‌های مالی شرکت‌ها وجود دارد. دو دغدغه از سوی مسوولان دولتی در خصوص فعالان حوزه رمز دارایی مطرح است که یکی از این مشکلات احراز هویت فعالان حوزه رمز دارایی و دغدغه بعدی دولتی‌ها شفافیت در تراکنش‌های مالی این شرکت‌ها است.

والی تاکید کرد: فعالان حوزه رمز دارایی آمادگی کامل برای هرگونه شفاف‌سازی در عملکرد خود را برای ارائه به مسوولان نهادهای مرتبط دارند تا در صورت تایید سوابق، راهکارهای کارگشا در جهت توسعه اقتصاد کشور اجرایی شود. در صورت شفاف‌سازی در خصوص فعالان حوزه رمز دارایی، دایره اعتمادی از نهادهای امنیتی و نظارتی تشکیل‌شده و این حوزه ریل‌گذاری می‌شود.

این فعال حوزه رمز دارایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان قانونی را برای حوزه رمز دارایی تعریف کرد؛ زیرا فناوری‌ها در حال رشد و به‌روزرسانی هستند. درصورت ریل‌گذاری حوزه رمز دارایی در طولانی‌مدت و به‌صورت تدریجی لکوموتیو اقتصاد کشور را که در راستای منافع ملی است، حرکت می‌کنیم و از دنیا عقب نمی‌مانیم.