مدیرعامل بانک سینا با اشاره به این مطلب گفت: بانک سینا با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای سیاست‌های مناسب، طی سال‌های گذشته جزو معدود بانک‌های سودده به سهامداران بوده و در سال ۹۹ نیز با اجرای طرح‌های مختلف در سطح شعب، سود پیش‌بینی‌ شده را محقق ساخته است. ایمانی بحث نظارت‌های بانکی را بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی و بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها به‌صورت جدی نظارت دارند تا خارج از سیاست‌ها و ضوابط، اقدامی صورت نگیرد. البته بانک سینا همواره جزو شفاف‌ترین بانک‌ها بوده و از این ‌پس نیز باید نظارت کافی صورت گیرد تا روند فعلی تداوم یابد و هیچ‌گونه اقدامی خارج از ضوابط و چارچوب‌های شورای پول و اعتبار نداشته باشیم.

وی گفت: از آنجا‌که قیمت تمام‌شده پول نقش مهمی در افزایش بهای خدمات بانک دارد، باید با بهبود عملکردها، عدم تمرکز به کسب درآمد در حوزه اعتباری و حرکت به سمت شاخص‌های عملکردی دیگر ازجمله جذب منابع ارزان‌قیمت، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌های بنیادی و همچنین کسب درآمد از حوزه خدمات IT، قیمت تمام‌شده پول در بانک را کاهش دهیم. ایمانی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و باکیفیت‌تر به هموطنان، طرح آمایش و توسعه شبکه شعب این بانک در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

ایمانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این خصوص افزود: در این طرح با بهسازی و جانمایی مناسب شعب و نیز به‌کارگیری فناوری‌های روز، تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت ۱۱ شعبه و باجه از بانک مرکزی شده‌ایم که زمینه ارائه خدمات مطلوب در مناطق مختلف کشور برای هموطنان عزیز را به همراه داشته است. مدیرعامل بانک سینا در هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف این بانک با قدردانی از کارکنان و سهامداران بانک که همراهی و همیاری خوبی را با این مجموعه داشته‌اند، افزود: سال گذشته با توجه به شیوع و بحران ویروس کرونا و اعمال تحریم‌های ظالمانه، شرایط سختی در نظام بانکی و اقتصادی کشور حاکم بود که باوجود این مشکلات، به همت تمامی بخش‌های مجموعه، عملکرد بانک سینا در سه حوزه سپرده‌گذاران، سهامداران و کارکنان، رضایت‌بخش بود.

وی یکی از اقدامات مهم بانک سینا را ایجاد خط کسب‌وکار قرض‌الحسنه دانست و گفت: این اقدام اتفاقی خوب و شاهکاری در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان در مناطق کمتر برخوردار کشور و پاسخ به دغدغه سهامدار بانک و باقیات‌صالحاتی برای کل مجموعه بانک سینا بود. وی با اشاره به جوان‌گرایی در مجموعه بانک سینا گفت: استخدام و به‌کارگیری نیروهای جوان، زبده و متخصص ازجمله اقدامات و برنامه‌های این بانک بوده که در بهبود عملکرد و تسریع خدمات تاثیرگذار است. مدیرعامل بانک سینا در خصوص بازنگری حدود اختیارات ارکان اعتباری مدیریت‌های مناطق هم گفت: اجرای این طرح، چابک‌شدن ارکان اعتباری مناطق را به دنبال داشته و ضمن افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، میزان ارجاع پرونده‌ها نیز کاهش ‌یافته است. وی با تشریح وضعیت بانک سینا و شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: در حوزه پیگیری و وصول مطالبات با وجود پرداخت تسهیلات زیاد، مانده مطالبات غیرجاری بانک افزایش نیافته است. مدیرعامل بانک سینا بیان کرد: طرح توسعه سهم بازار با هدف جذب منابع طراحی‌شده، در بازه زمانی معین، با تلاش و اراده گروهی همکاران صف و ستاد بانک، به منابع بیش از اهداف تعیین‌ شده دست‌ یافت.