به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برایان مونیهان در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد: من ۱۱ سال و نیم پیش مدیرعامل این شرکت شدم و از آن موقع تاکنون احتمالا سه تا ۴۰۰میلیون دلار در سال هزینه امنیت سایبری خود کرده‌ایم و اکنون این رقم به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. موسسات زیرمجموعه ما، سایر موسسات و همتایان من، چنین مبالغی را هزینه می‌کنند و طرفین قرارداد ما نیز چنین مبالغی را  پرداخت می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، ما باعث می‌شویم برای شرکت‌های ثالثی که به ما خدمات ارائه می‌دهند، هزینه کنیم تا به همان روش امنیت ما را تضمین  کنند.

 بنابراین پول زیادی برای این کار هزینه می‌شود و من فکر می‌کنم یکی از کارهای بزرگی که صنعت ما انجام داده است همکاری مشترک بین شرکت‌ها است. این در حالی است که طی سال گذشته یکسری حملات گسترده سایبری، شرکت‌های خصوصی و شبکه‌های دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داده است.

 دو مورد اخیر در مورد شرکت خط لوله کلونیال، مجری بزرگ‌ترین خط لوله سوخت ایالات‌متحده  و شرکت JBS، بزرگ‌ترین شرکت بسته‌بندی گوشت در جهان صورت پذیرفت. حمله به شرکت JBS تولید گوشت در آمریکای شمالی و استرالیا را مختل کرد و شرکت Colonial Pipeline نیز ماه گذشته قربانی یک حمله امنیت سایبری شد که شامل یک باج‌افزار بود و به دلیل این حمله سایبری مجبور شد به‌طور موقت تمام عملیات خط لوله خود را خاموش کند. شرکت کلونیال تقریبا نیمی از سوخت ساحل شرقی را از طریق سیستمی که بیش از ۵۵۰۰ مایل بین تگزاس و نیوجرسی امتداد دارد، حمل می‌کند. این امر باعث شده شرکت‌ها و دولت‌ها ازنظر امنیت سایبری شرایط دفاعی خود را مورد ارزیابی مجدد و نوسازی قرار دهند؛ زیرا این حملات موجب آسیب‌های اقتصادی بسیاری به این شرکت‌ها شده است.

ماه گذشته، رئیس‌جمهور جو بایدن، یک فرمان اجرایی با هدف تقویت دفاع از امنیت سایبری ایالات‌متحده امضا کرد. طبق گزارش NBC News، دولت بایدن در تلاش است حملات باج‌افزار را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی کند. با ‌وجود این ، بخش خصوصی نیز وظیفه خود را به‌خوبی ایفا می‌کند. آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی، اوایل این ماه در نامه‌ای سرگشاده از رهبران شرکت‌ها خواست فناوری دفاع سایبری خود را تقویت کنند. نوبرگر افزود بخش‌خصوصی نیز مسوولیت اساسی در برابر محافظت در برابر این تهدیدها دارد. در این مصاحبه گسترده، مونیهان همچنین گفت مصرف‌کنندگان فناوری‌های دفاعی سایبری با ادامه باز شدن و بهبود شرایط اقتصادی، به‌صورت آزادانه در این خصوص هزینه می‌کنند. وی افزود: بیش از ۶۰هزار کارمند ما در ایالات‌متحده وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را به بانک اطلاع داده‌اند و به‌زودی شروع به بازگشت به دفاتر خود خواهند کرد.