رونق سفرهای هوایی بر فراز اقیانوس اطلس

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، خطوط هوایی دلتا در ۲۰ مه از بوستون به مقصد ریکیاویک، ایسلند خدمات خود را آغاز کرد. سپس یک هفته بعد یک پرواز بدون توقف از مینیاپولیس به پایتخت ایسلند راه‌اندازی شد. خدمات هوایی به مقصد این کشورها از شهر نیویورک نیز از اوایل ماه آینده آغاز خواهد شد. اولین سرویس هواپیمایی یونایتد ایرلاین به شهر دوبروونیک کرواسی نیز از اول ژوئیه از مرکز خود در نیوجرسی آغاز می‌شود. همچنین این شرکت هواپیمایی قصد دارد ماه‌های آینده پروازهای ژوئیه تا اکتبر خود را از واشنگتن به مقصد آتن اضافه کند و خدمات خود را از نیوآرک آغاز خواهد کرد. شرکت‌های هواپیمایی همچنین با باز شدن مرزهای اسپانیا، پرتغال و ایتالیا، پروازهایی را به مقصد این کشورها به برنامه‌های خود اضافه خواهند کرد. به‌عنوان ‌مثال خطوط هوایی امریکن ایرلاین خدمات خود را از فیلادلفیا به مقصد آتن تا نیمه دوم ماه اوت افزایش داده و در ماه سپتامبر نیز از ایالت‌های فیلادلفیا و شیکاگو به شهر رم پرواز خواهد داشت، این پرواز نیز از مسیرهایی است که انتظار می‌رود تابستان سال آینده بازگشایی شوند.

اتحادیه اروپا این هفته توصیه کرد که ایالات‌متحده به فهرستی از کشورهای امن ازنظر مبدأ گردشگری اضافه شود، این امر می‌تواند ورود گردشگران آمریکایی به ۲۷ کشور اتحادیه اروپا را در تابستان امسال میسر سازد. اتحادیه اروپا از اوایل شیوع بیماری کرونا ورود مسافران از ایالات‌متحده را ممنوع کرد و این اتفاق به تلاش شرکت‌های هواپیمایی برای ممانعت از از دست دادن یک تابستان پرسود اروپایی دیگر دامن می‌زند. راه‌اندازی سریع پروازها نشان می‌دهد شرکت‌های هوایی برای افزایش مجدد درآمد و جبران ضررهای بیشتر ناشی از شیوع کرونا که درمجموع بیش از ۳۲میلیارد دلار برای شرکت‌های دلتا، یونایتد و آمریکا است، لحظه‌‌شماری می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی معمولا علاقه دارند تا چندین ماه قبل‌تر و گاهی اوقات نزدیک به یک سال قبل، از مقاصد جدید بین‌المللی خود رونمایی کنند. این شرکت‌ها، مدت‌زمان طولانی به موسسات بازاریابی وقت می‌دهند تا با راه‌اندازی کمپین‌هایی شامل تصاویر خیابان‌های سنگ‌فرش شده آفتابگیر یا مناظر گسترده از دریای آدریاتیک، مشتریان را تحریک کنند و علاقه آنها را برای سفر برانگیزانند. همچنین آنها به دولت و دست‌اندرکاران فرودگاه زمان لازم را می‌دهند تا مجوزها و پیمانکاران موردنیاز را فراهم کنند تا همه امور مربوطه مانند زمان ورود به سیستم، خدمات صندلی چرخ‌دار تا تامین سوخت هواپیماها، مدت‌ها قبل از پرواز اولین پرواز، آماده باشد.

همه این تمهیدات در دوران شیوع کرونا تعطیل بودند و شرکت‌های هواپیمایی بی‌صبرانه منتظر چراغ سبز دولت‌ها هستند تا محدودیت‌های سفر را برای کمک به بازسازی شبکه‌های گردشگری بین‌المللی لغو کنند. این در حالی است که مسافران نیز به دلیل عدم اطمینان کامل و ترس از کرونا، قبل از رزرو سفرهای خود ترجیح می‌دهند فعلا منتظر بمانند. برایان زنوتینز، یکی از مدیران امریکن ایرلاین، در این خصوص اظهار کرد برای راه‌اندازی یک مسیر بین‌المللی جدید، حدودا یک سال زمان نیاز است. همچنین برنامه‌ریزی مسیرهای جدید به صدها کارمند نیاز دارد. پاتریک کوئیل، از مسوولان یونایتد ایرلاین نیز گفت تقاضا برای شهر دوبروونیک کرواسی، بازار جدید خطوط هوایی یونایتد، پس از اعلام شرکت برای بازگشایی این مسیر، بسیار زیاد است. او از معاون حمل‌ونقل فرودگاه گلوبال، دیوید کینزلمان درخواست کرد که ما می‌خواهیم پرواز را یک هفته زودتر شروع کنیم. آیا شما می‌توانید این خواسته مرا برآورده کنید؟ کوئیل می‌گوید تقاضا برای کشورهای کرواسی، یونان و ایسلند در مقایسه با تقاضای سفر به انگلیس که معمولا بزرگ‌ترین مقصد گردشگری آن‌سوی اقیانوس اطلس برای آمریکایی‌هاست، ناچیز است، زیرا محدودیت سفر به این سه کشور اخیرا برداشته ‌شده است. این در حالی است که تعداد رزروها و قیمت بلیت پروازهای داخلی برای تعطیلات تابستانی در ایالات‌متحده در سال جاری نزدیک به سطح ۲۰۱۹ است، اما سفرهای بین‌المللی پرسود همچنان در رکود به سر می‌برند، زیرا بسیاری از محدودیت‌های سفر همچنان برقرار است. این اتفاق شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی را مجبور به تمرکز بیشتر روی مقاصد خارج از ایالات‌متحده کرده است، مسیرهایی که این شرکت‌ها در برخی موارد بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین جت‌های خود را برای آنها در نظر می‌گیرند و به‌طورمعمول از روی اقیانوس‌ها پرواز می‌کنند. خطوط هوایی یونایتد می‌گوید ظرفیت پروازهای بین‌المللی این شرکت در ماه ژوئیه بیش از ۳۶ درصد از کل ظرفیت پروازهای آن است، درحالی‌که در سال ۲۰۱۹، پروازهای بین‌المللی سهم ۴۵درصدی را داشتند و پروازهای داخلی آن تنها ۲۵ درصد کمتر از دو سال پیش است، درحالی‌که ظرفیت پروازهای بین‌المللی در آن سال از دو برابر بیشتر نیست. این در حالی است که میزان تقاضا در این کشور برای سفر به اروپا در حال افزایش است و آمار و ارقام نشان می‌دهند جست‌وجوها برای پرواز به کشورهای اروپایی در این زمان در مقایسه با ماه گذشته تقریبا دو برابر شده است.

با این ‌حال حتی وقتی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای بیشتری را به اروپا به لیست خود اضافه کنند، تقاضا و خدمات همچنان پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ خواهند بود، زیرا ایالات‌متحده، به‌رغم درخواست شرکت هواپیمایی و مسافرتی در دو طرف اقیانوس، هنوز سفر اکثر افراد خارجی را که تا دو هفته گذشته در اتحادیه اروپا یا انگلیس بوده‌اند به این کشور ممنوع می‌کند و شهروندان آمریکایی نیز می‌توانند به انگلیس سفر کنند، اما هنوز مجبورند قرنطینه شوند. با این اوصاف به نظر می‌رسد محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع کووید-۱۹ برای شرکت‌های هواپیمایی چالش‌های جدی را ایجاد کرده است.