در ابتدای این جلسه، گزارش هیات‌مدیره به مجمع درخصوص فعالیت‌ها و عملکرد شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ توسط مدیرعامل بیمه ملت ارائه شد. مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به رشد بیمه ملت در سال گذشته و در عین‌ حال کاهش نسبت خسارت‌ها گفت: سال گذشته، ۲۰.۰۱۳ میلیارد ریال حق‌‌بیمه در شرکت تولیدشده است. اسماعیل دلفراز رشد ۴۰درصدی تولید حق‌‌بیمه در سال ۱۳۹۹ را مدنظر قرارداد و این رقم را بیشترین میزان تولید حق‌بیمه از ابتدای تاسیس بیمه ملت خواند و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات املاک شرکت از قبیل ملک هلیجرد، شهیدرجایی، ونک و کوهک، در سال ۹۹ مجموعا بیش از ۵هزار میلیارد ریال ارزش ‌افزوده برای شرکت ایجادشده است.

وی تدوین برنامه جامع استراتژیک و ارتقای سیستم نرم‌افزار مالی را از دستاوردهای بیمه ملت در سال 99 ذکر کرد و افزود: اقدامات اولیه درخصوص طرح‌های بیمه‌ای خاص نظیر بیمه سایبری و بیمه دوچرخه‌سواران صورت پذیرفته و برای دریافت مجوز به بیمه مرکزی ارسال ‌شده است. دلفراز ارائه خدمات ویژه و به‌صورت اقساطی به بازنشستگان را طی تفاهم‌نامه امضاشده با سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تامین‌اجتماعی از دیگر فعالیت‌های بیمه ملت در سال 99 اعلام کرد و گفت: پیگیری انتشار اوراق بیمه‌ اتکایی به‌عنوان ابتکار بیمه ملت و ابزاری برای انتقال ریسک به بازار سرمایه نیز در حال طی مراحل قانونی برای دریافت مجوز است. وی با اعلام نسبت 279 به‌عنوان شاخص توانگری بیمه ملت، این شرکت را توانگرترین شرکت بیمه خصوصی در صنعت بیمه خواند و گفت: با افزایش سرمایه 976درصدی از محل تجدید ارزیابی‌ها، بیمه ملت با سرمایه‌ای بیش از 30میلیارد ریال، به بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی در کشور تبدیل شد.

مدیرعامل بیمه ملت، برنامه‌های شرکت را برای سال1400 برشمرد و بیان کرد: بسترسازی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با تهیه سیستم و نرم‌افزار اتکایی، توسعه کسب‌وکار دیجیتال و پلت‌فرم ملت‌تک و حوزه اینشورتک و اصلاح و توسعه اپلیکیشن بیمه ملت ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار برای سال‌جاری قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت تقویت و توسعه کمی و کیفی کانال‌های فروش و شعب را مدنظر قرارداد و افزود: مدیریت منابع مالی و وجوه نقد سازمان و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوین و سودآور، جذب و نگهداشت مشتریان بزرگ و برنامه‌ریزی در این‌خصوص، طراحی و عرضه‌ بیمه‌نامه‌های جدید متناسب با نیازهای بازار، گروه‌ها و اصناف مختلف و همکاری با استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بیمه نیز ازجمله فعالیت‌هایی است که تحقق آن برای سال1400 برنامه‌ریزی ‌شده است.

 در بخش بعدی مجمع، گزارش حسابرس و بازرس قانونی درخصوص صورت‌های مالی و عملکرد شرکت در سال مالی 99 قرائت شد و پس از بحث و تبادل‌نظر در مورد بندهای حسابرس و طرح سوالات از سوی برخی سهامداران حاضر در جلسه، صورت‌های مالی بیمه ملت به تصویب سهامداران رسید.