مدیرعامل پترول در این مراسم طرح کریستال‌ملامین‌لردگان را یکی دیگر از طرح‌های ارزشی پترول برشمرد و تصریح کرد: این طرح باهدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه در مجاورت شرکت پتروشیمی لردگان در استان چهارمحال‌ و بختیاری در حال احداث است. رسول اشرف‌زاده افزود: براساس نقشه راه، پترول همواره بر این اصل استوار بوده که با تکیه‌بر نیروهای انسانی متخصص و کارآمد بومی، استفاده حداکثری از توان سازندگان و پیمانکاران داخلی و بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا و همچنین آینده‌نگری و برنامه‌ریزی، نقش مهمی را در ارتقای صنعت پتروشیمی کشور ایفا کند و با مانع‌زدایی‌ها، مسیر را برای شکوفایی بیشتر شرکت‌های تابعه مهیا سازد. مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با تاکید بر اینکه پترول همواره به دنبال تنوع‌بخشی سبد انواع محصولات و فرآورده‌های پتروشیمیایی است، گفت: با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش، درصدد توسعه نظام‌مند صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات جدید با ارزش‌افزوده بالا هستیم تا شرایط نوآوری، شکوفایی اقتصادی منطقه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط کمتر توسعه‌یافته را فراهم آوریم.

 تولید با رعایت بالاترین استاندارد 

همچنین مدیر پروژه پتروآرمند در ادامه این مراسم در سخنانی خاطرنشان کرد: در راستای سیاستگذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان و گروه پتروشیمی خلیج‌فارس مبنی بر تکمیل زنجیره تولید فرآورده‌های پتروشیمیایی، احداث واحد تولید کریستال‌ملامین در پایین‌دست مجتمع تولید اوره شرکت کودشیمیایی اوره‌لردگان در استان چهارمحال‌ و بختیاری در دستور کار قرارگرفته و در حال پیشرفت است.

مجید اسماعیل‌زاده با اشاره به تولید سالانه 30 هزار تن محصول این واحد تحت فناوری نسل سوم شرکت یوروتکنیکای ایتالیا اظهار کرد: برای شرکت بسیار مهم است که اجرای این پروژه با رعایت بالاترین استاندارد ایمنی انجام شود. وی افزود: محل اجرای این طرح در مجاورت شرکت کودشیمیایی لردگان بوده و بنابراین مواد اولیه اصلی و همچنین سرویس‌های جانبی این طرح از این مجتمع تامین و فروش تجاری محصول کریستال‌ملامین طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده از شهریور 1402 به‌صورت 20 درصد عرضه به بازار داخلی و 80 درصد صادرات در نظر گرفته ‌شده است. اسماعیل‌زاده با اشاره به ارزش قرارداد مزبور معادل 41میلیون دلار که موجب اشتغال‌زایی 50 نفر در مدت‌زمان اجرای طرح خواهد شد، اضافه کرد: محصول تولیدشده افزون بر سودآوری بالا، در تولید پلاستیک، رنگ، کود و پارچه، تولید ورقه‌های MDF، لمینت‌ها، پانل‌های مبتنی بر چوب، روکش‌ها و صنایع تزئینی و... کاربرد دارد. شایان ‌ذکر است از مشخصه‌ها و مزیت‌های قراردادهای EPC نسبت به روش‌های دیگر می‌توان به زمان‌بندی قابل‌‌پیگیری و محتمل‌الوقوع، کنترل هزینه و امکان بهره‌گیری از بازار سرمایه برای تامین منابع طرح اشاره کرد.