بیانیه اول شرکت کارمانیا

به دلیل همین ادعا، کارمانیا بیانیه مطبوعاتی خود را به دفاع از ادعای نمایندگی کیتون در ایران صادر کرد: پیرو اخبار منتشرشده و حواشی پیش‌آمده پیرامون شروع همکاری شرکت ایساتیس موتور کارا و کمپانی کیتون موتور در امر تولید خودروی پیکاپ و نیز شاسی‌بلند V۶۰، شرکت خودروسازی کارمانیا وظیفه خود دانسته تا پاره‌ای از مسائل را شفاف‌سازی کند. شرکت خودروسازی کارمانیا چندی پیش به‌عنوان نماینده و عرضه‌کننده انحصاری دو خودروی V۶۰ و EX۸۰ موفق به عقد قرارداد با شرکت کیتون موتور (Keyton Motor) شده که به‌زودی شاهد حضور نمونه‌های محصولات ذکر شده در ایران از سوی این شرکت خواهیم بود.

 تمامی مستندات و مدارک لازم برای اثبات این ادعا نیز موجود است که آن دسته از اسناد که با توجه به شرایط کنونی قابل‌ انتشار است، در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. از اصحاب رسانه تقاضا داریم تا پذیرش هرگونه ادعا پیرامون این موضوع را ابتدا منوط به ارائه مدارک قابل‌قبول از سوی طرفین دانسته و پس از کسب اطمینان از صحت موارد اعلام‌شده، نسبت به انتشار آن اقدام کنند.

 بیانیه اول شرکت ایساتیس موتور

اما پس ‌از این بیانیه شرکت ایساتیس موتور بیانیه‌ای صادر و از ادعای خود دفاع کرد: همان‌طور که در مستندات مشخص است، این شرکت یک قرارداد کامل و جامع و مفصل در اختیار دارد که شامل تمامی زمینه‌های فعالیت اعم از واردات، مونتاژ، فروش و البته خدمات پس از فروش است و تمامی سرفصل‌های اصلی و مهم شامل IPI، مجوز داخلی‌سازی، استانداردسازی و تایید نوع، آماده‌سازی شبکه فروش و خدمات پس از فروش، برنامه سفارش و تولید سالانه محصولات، تعهدات تضمین و تضمین قطعات و جزئیات خدمات پس از فروش در این قرارداد دیده‌ شده است. ضمنا قرارداد فوق‌الذکر در اتاق بازرگانی چین و سفارت کشورمان در چین نیز تایید و تصدیق شده است. در این قرارداد همچنین تصریح‌ شده است که شرکت کیتون صرفا از طریق شرکت صادرکننده (که اطلاعات این شرکت معتبر و خوش‌نام صادرکننده نیز در قرارداد قید شده است) مجاز به صادرات محصولات خود به کشور ایران است. از آنجا که هلدینگ فوجیان با کمپانی‌های بزرگ جهانی نظیر دایملر بنز و میتسوبیشی همکاری می‌کند، بدیهی است بنا به ملاحظه‌های متعدد سیاسی و اقتصادی ترجیح بدهد صادرات محصولات شرکت‌های زیرمجموعه خود (نظیر کیتون) را از طریق شرکت معتبر و مشهور بخش خصوصی چین به کشورمان انجام بدهد تا به این ‌وسیله امکان صادرات مداوم و پشتیبانی بدون نگرانی از طریق آن شرکت صادرکننده به شرکت ایساتیس موتور مقدور باشد.  متعاقبا شرکت ایساتیس موتور با تکیه‌ بر قرارداد رسمی خود که شامل تمامی محصولات شرکت کیتون است، فعالیت خود را آغاز کرده و همان‌طور که اعلام شد نمونه خودروهای پیکاپ L۷ و کراس اوور V۶۰ کیتون را خریداری و وارد کشورمان کرده است و طی روزهای آینده اخبار مربوط به جزئیات مراسم رونمایی رسمی از محصولات این شرکت نیز منتشر خواهد شد. مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و در پاییز سال‌جاری کارخانه این شرکت آماده بهره‌برداری شده و متعاقبا تولید محصولات باکیفیت و متناسب با انتظارات مردم توسط این شرکت آغاز خواهد شد. امید است این جوابیه در راستای تنویر افکار عمومی مفید واقع ‌شده باشد. ضمنا این شرکت باکمال میل پاسخگوی تمامی سوالات مربوط به این قرارداد بوده و عنداللزوم آماده ارائه فوری مستندات بیشتر نیز است.

 بیانیه دوم شرکت کارمانیا

بعد از بیانیه شرکت ایساتیس موتور، شرکت کارمانیا بیانیه دیگری صادر کرده و با ارائه نامه رسمی از شرکت کیتون ادعای تازه‌ای مطرح کرد. براساس این بیانیه نامه‌ای رسمی از سوی کیتون ارسال‌ شده که کارمانیا را به‌عنوان نماینده اصلی معرفی می‌کند. یادآور می‌شود اما با توجه به اینکه یک شرکت خارجی می‌تواند با چندین شرکت داخلی قرارداد همکاری امضا کند، هر دو شرکت داخلی بر اساس مستندات می‌توانند نماینده این برند باشند و برای عرضه محصولات آن برند با یکدیگر رقابت کنند.