گشایش سهام هلدینگ نگین گردشگری با نماد «گنگین»

حسن کدخدا افزود: با توجه به دارایی‌های در اختیار و برنامه‌های آتی شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه، ارزش بالایی برای سهام آن متصور هستیم.

وی سرمایه ثبتی شرکت را ۳هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: بودجه‌ای که امسال برای شرکت در نظر گرفته شده، نشان از رشد سود در مقایسه با سال‌های گذشته دارد.

 کدخدا با اشاره به رعایت تمامی دستورالعمل‌ها افزود: سهام هلدینگ نگین گردشگری با نماد «گنگین» در گروه هتل رستوران گشایش می‌شود، اما اقدامات اولیه برای اخذ مجوز و تبدیل نگین به هلدینگ نهاد مالی و قرار گرفتن در گروه هلدینگ چند رشته‌ای شروع شده و تا چند ماه آینده شاهد تغییر تابلو وتغییر طبقه‌بندی شرکت خواهیم بود.

کدخدا ادامه داد: شرکت نگین در حال حاضر دارای هلدینگ ماهان و چند شرکت زیرمجموعه در زمینه ساختمانی و بازار سرمایه است که خود هلدینگ ماهان در قالب چند شرکت در حوزه فولاد و صنعت و معدن فعالیت می‌کند. ضمن اینکه این هلدینگ اکنون طرح‌های توسعه‌ای مهمی را در دست اجرا دارد.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان اظهار کرد: شرکت نگین همچنین اقدامات لازم را برای تشکیل هلدینگ ساختمانی به سرانجام رسانده و برای سال ۱۴۰۰ برنامه افزایش چند شرکت در ذیل این هلدینگ ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

کدخدا گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از برنامه دولت در خصوص ساخت‌وساز و حوزه مسکن داریم، امیدواریم این هلدینگ ساختمانی بتواند به کمک شرکت‌های زیرمجموعه،  سود خوبی را برای شرکت هلدینگ نگین ایجاد و به این شرکت منتقل کند.  

وی افزود: همچنین ایجاد هلدینگ بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی و در سال‌جاری عملیاتی شود.