«بوعلی» در سال ۹۹ با عملکرد مثبتی در تولید، فروش و سود همراه بوده است به طوری که سود هر سهم آن با ۱۸۶درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ معادل ۶ هزار و ۱۶۷ ریال بود که به دلیل افزایش مقدار و نرخ فروش ایجاد شده است.

درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز با ۶۳ درصد افزایش از ۸۰هزار و ۴۵۲میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۱۳۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسید.

 مدیرعامل «بوعلی» در این جلسه با تشریح فعالیت‌های شرکت در سال ۹۹ گفت: شرکت در سه سال اخیر با افزایش سود همراه بود و در سال ۹۹ افزایش سه برابری سود را نسبت به سال ۹۸ ثبت کرده است.

سید محمد احمدزاده با اشاره به افزایش دو برابری حاشیه فروش محصولات در سال ۹۹ بهبود کانال‌های فروش، نفوذ و توسعه بازار مدیریت و بهینه‌سازی هزینه‌ها را از دلایل این رشد دانست.

وی افزود: حاشیه فروش محصول بنزن در سال گذشته بیش از دوبرابر و حاشیه فروش محصول برش سبک و گاز مایع نیز بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل «بوعلی» در ادامه با اشاره به اینکه ۶۳ درصد فروش محصولات صادراتی بوده و به ارزآوری انجامیده گفت: صادرات زمینی شرکت در سال ۹۹ رشدی بیش از ۴ برابر را تجربه کرده است. وی هدف از رشد این بخش را کاهش هزینه لجستیک و افزایش قیمت فروش ذکر کرد.

مدیرعامل «بوعلی» در بخش دیگری از سخنان خود استمرار و افزایش تولید را از مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: تولید محصولات در سه ماه اول امسال ۲۵درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل را شاهد بوده که در همین راستا توانسته ۱۰۰درصد ظرفیت اسمی شرکت را محقق کند.

وی همچنین بهره‌برداری از مخزن TK-۲۰۰۱C برای افزایش ذخیره‌سازی خوراک در مجتمع  تا ۷۵ هزار تن، راه‌اندازی  واحد پارازایلین برای افزایش تولید محصولات بنزن و پارازایلین و تدوین استراتژی و طرح‌های توسعه‌ای برای سه سال آینده با محصولات برش سنگین و بنزن به منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات و برنامه‌های مهم شرکت در سال ۱۴۰۰ دانست.

وی با اشاره به اینکه طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی‌سینا به تازگی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این طرح برای شیرین‌سازی برش سبک ترش و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند رافینیت و LPG طراحی و ساخته شده است. با راه‌اندازی این پروژه ۲۰ درصد از خوراک اولین این پتروشیمی به میزان ۵ درصد افزایش می‌یابد. همچنین با وجود این طرح استمرار  تولید در این پتروشیمی تضمین می‌شود و در کنار آن امکان افزایش ظرفیت تولید تا ۱۱۰ درصد طراحی ایجاد می‌شود. همچنین سالانه ۳۵۰ هزار تن برش سبک به محصولاتی مانند گاز مایع و رافینیت تبدیل خواهد شد.

به گفته مدیرعامل «بوعلی» راه‌اندازی این واحد علاوه بر افزایش ۴ هزار میلیارد ریالی سود شرکت به رفع گلوگاه‌ فروش محصول برش سبک و تبدیل برش سبک به محصول با ارزش افزوده بیشتر می‌انجامد.