به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برگرفته از سیمپل فلایینگ، برخلاف سایر شرکت‌های هواپیمایی که در مبادلات خود فقط از پول نقد استفاده می‌کنند، فلای‌پاپ  ادعا می‌کند که این شرکت می‌تواند به لطف یک قرارداد لیزینگ تحت‌عنوان «Power by the Hour» منتظر تحولی در صنایع هوایی و گردشگری باشد که به فلای پاپ  اجازه می‌دهد فقط در هنگامی‌که از یک هواپیما در یک سفر استفاده کند، هزینه آن را پرداخت کند و به گفته مدیرعامل شرکت نینو جاج، این امکان هرگز قبل از شیوع کرونا وجود نداشت.

 فلای پاپ از ایرباس تمام اقتصادی A۳۳۰-۳۰۰ استفاده خواهد کرد

مدیرعامل شرکت فلای‌پاپ، «نینو جاج» فرصتی را در بازار برای ارائه پروازهای ارزان‌قیمت با کمک هواپیماهای تک‌کلاس ایرباس A۳۳۰-۳۰۰ بین انگلستان و شهرهای ثانویه هند ایجاد کرده است. هدف فلای‌پاپ  این است که از جامعه بزرگ هند در انگلیس استفاده کند و پروازهای بدون توقف مستقیم به آمریتسار و احمدآباد را بدون دردسر اتصال از طریق بمبئی یا دهلی‌نو، به آنها ارائه دهد. جاج هنگام سخنرانی در جریان یک وبینار با عنوان پرواز ساده در مورد برنامه شرکت خود اظهار کرد: شرکت ایر ایندیا، با لطف و عملکرد بالای خود سفرهای ما به آمریتسار را فراهم کرد. این عملکرد بسیار بالایی است. هرچند هنوز هم ما فکر می‌کنیم هزینه‌های این سفر بالا است، بنابراین می‌توانید تصور کنید که بعد از کرونا چه خواهد شد، زیرا در آن زمان راندمان اصطلاحی خنده‌دار است، بنابراین ما در نظر داریم هزینه‌های خود را آن‌قدر کم کنیم که نتیجه آن کاملا قابل‌‌قبول باشد. این هنر مدیریت عملکرد است. ما قصد داریم پروازهای ۹۹ پوندی (۱۳۷دلار) را به‌صورت یک‌طرفه آغاز کنیم، بنابراین اگر کسی می‌خواهد ما را در این مورد شکست دهد، پا به میدان بگذارد.

 زمستان بهترین و گران‌ترین فصل برای پرواز به هند

ماه اکتبر به‌عنوان تاریخ شروع جدید این شرکت انتخاب‌شده است، زیرا برخلاف بیشتر مقصدها، زمستان ماه اوج پروازهای بین انگلیس و هند است. همان‌طور که گفته شد، ۹۹پوند (۱۳۷دلار) یک کرایه فوق‌العاده ارزان برای یک پرواز طولانی‌مدت بین اروپا و هند است. در پاسخ به اینکه چطور این شرکت هواپیمایی حتی با بهره‌گیری از ایرباس A۳۳۰-۳۰۰ با ۴۰۰ مسافر می‌تواند این نرخ پایین را ارائه دهد، جاج اظهار کرد: در این صنعت همه‌چیز هزینه است. اگر شما در یک سفر طولانی کم‌هزینه باشید، همه می‌گویند حتما کار خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهید. موضوع کاهش هزینه سفر همواره موردبحث بوده است، اما هرگز به‌درستی امتحان نشده است. ما می‌خواهیم با عشق و علاقه فراوان آن را عملی کنیم و با آن زندگی کنیم و نفس بکشیم  و به مردم یاد بدهیم که ارزان‌ بودن یک سفر طولانی به‌معنای خطرناک بودن آن سفر نیست. همه‌چیز مربوط به ‌صرفه‌جویی در هزینه‌ها است که ما به مشتریانمان در این‌خصوص ارائه می‌کنیم و در اصل این پس‌انداز ناشی از صرفه‌جویی را به خود آنها پرداخت می‌کنیم. ما می‌توانستیم به سراغ انواع جدید هواپیماهای مسافربری واقعا خوب، یا بوئینگ۷۸۷ برویم که نروژی‌ها دیگر آنها را نمی‌خواستند، اما به دنبال بهترین و با ارزش‌ترین هواپیماها، A۳۳۰های قدیمی‌تر و به‌صرفه رفتیم، جایی که می‌توانیم به کمک آنها قیمت را پایین بیاوریم. این تلاش منسجم و فشرده برای ما بود  و این همان چیزی است که ما واقعا می‌توانیم با آن پروازهای خود را کم‌هزینه کنیم.  

 فلای پاپ در فرودگاه استانستد لندن مستقر خواهد شد

به‌نظر می‌رسد که فلای‌پاپ از شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایرلندی Ryanair الهام گرفته است که کرایه‌های فوق‌العاده کم را ارائه می‌دهد و عمده درآمد خود را با هزینه‌های اضافی مسافران مانند چمدان، غذا و نوشیدنی به‌دست می‌آورد. فلای‌پاپ نه‌تنها از Ryanair برای الهام گرفتن استفاده می‌کند، بلکه با استخدام افرادی که در این ایرلاین کار می‌کردند یک گام فراتر رفته است. این شرکت استارت‌آپ با انتخاب فرودگاه استانستد لندن (STN) به‌عنوان اولین پایگاه خود به‌نوعی خود را ایمن می‌کند و در این‌خصوص می‌گوید که پروازها به هند فقط آغاز کار است و پرواز به فرودگاه‌های ثانویه در کشورهای دیگر در برنامه‌های این شرکت هواپیمایی قرار دارد. آقای جاج وقتی صحبت از مقاصد احتمالی آینده این شرکت می‌کند، تاکید می‌کند که هواپیماهای A۳۳۰ می‌توانند به مقاصد سودآور در ایالات‌متحده، سریلانکا، آفریقای‌جنوبی، آمریکای‌جنوبی و کارائیب پرواز کنند. بنابراین قیمت پروازهای فلای پاپ چگونه کم خواهد شد؟ آقای جاج به این سوال این‌گونه پاسخ می‌دهد: حامل‌های قدیمی نقطه قوت ما در این زمینه هستند، در سفرهای هوایی بسته‌های خوراکی، وعده‌های غذایی یا حتی خوراکی‌های گران‌قیمت به مسافران ارائه می‌شود اما ما هیچ‌یک از آنها را انجام نمی‌دهیم. ما فقط می‌خواهیم یک فنجان آب و یک بسته مختصر در اختیار مسافران خود بگذاریم. برای هر مورد اضافی آنها خودشان باید هزینه را پرداخت کنند  و این روش قیمت‌ها را بسیار پایین خواهد آورد. شما می‌توانید سفر خود را کاملا سفارشی کنید. می‌توانید با کمترین هزینه‌ای که می‌خواهید آن را به انجام برسانید. ما در حال اجرای واقعی‌ترین شرکت هواپیمایی کم‌هزینه خواهیم بود. نه‌فقط در آن مسیرها، بلکه در کل دنیا این روش را پیاده خواهیم کرد و به همین دلیل است که ما تعداد زیادی از افراد متخصص و فوق‌العاده هواپیمایی Ryanair را در گروه‌های خودداریم که هرگز به من اجازه نمی‌دهند این نکته را فراموش کنم که نگذاریم هزینه‌ها افزایش یابند. بیایید امیدوار باشیم که پروژه فلای‌پاپ موفقیت‌آمیز باشد و بتواند به بازارهای دیگر نیز گسترش یابد و امیدوارم که برخلاف فردی لاکر، مدیر  Laker Airways، بتوانیم مسیرهای طولانی را بپذیریم و زنده بمانیم. سر فردریک آلفرد لیکر یک کارآفرین هواپیمایی انگلیسی بود و بیشتر به دلیل تاسیس شرکت لاکر ایرویز در سال ۱۹۶۶ شناخته شد که در سال ۱۹۸۲ ورشکسته شد. وی یکی از اولین دارندگان شرکت‌های هواپیمایی بود که مدل تجاری هواپیمایی کم‌هزینه را اتخاذ کرد.