رشد ۱۹۵ درصدی سود «ومعادن»  نسبت به سال گذشته

در جلسه مجمع عمومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از عزم راسخ این مجموعه برای گسترش ارتباط استراتژیک با سایر شرکت‌های تاثیرگذار بورس در حوزه معادن و فلزات نظیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید و غدیر و همکاری و هماهنگی بیشتر با ایمیدرو و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با آنان در  راستای منافع صنعت و سهامداران خبر داد.

امیرحسین نادری افزود: در حال حاضر صنایع معدنی و فولادی به لحاظ افزایش قیمت جهانی محصولات در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند و آینده سرمایه‌گذاری در این حوزه رو به بهبود و سودآوری بیشتر است. از طرفی شرکت‌های سرمایه‌پذیر مجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و مدیران حرفه‌ای و توانمندی زمام اداره این شرکت‌ها را در دست دارند. بنابراین با تکیه‌ بر شرایط موجود دنبال افزایش حداقل دو برابری سودآوری مجموعه در سال‌جاری هستیم و با پتانسیل موجود، این هدف‌گذاری دور از دسترس نخواهد بود.

نادری همچنین گفت: در بازنگری استراتژی شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه حرکت مهمی را شروع کرده‌ایم و اعتقاد داریم با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ می‌توانیم هم‌افزایی قابل‌توجهی در شرکت‌های هلدینگ ایجاد کنیم. وی همچنین از قریب‌الوقوع بودن یک انقلاب معدنی در شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر خبر داد و افزود: تحولاتی در توسعه این دو شرکت در حال وقوع است که از زمان تاسیس آنها بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل «ومعادن» ورود این شرکت به عرصه استخراج و فرآوری فلزات استراتژیک نظیر لیتیوم و نیکل را از جمله برنامه‌های آتی این مجموعه برشمرد. نادری همچنین افزود: اولین شرکت سهامی عام پروژه محور در بورس توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات راه‌اندازی شد که به‌زودی در فرابورس بخشی از سهام آن به عموم مردم واگذار خواهد شد. این کار ارزشمند که مورد استقبال وزارت صمت، ایمیدرو و سازمان بورس قرار گرفته است می‌تواند فرصت‌های خوبی را هم برای مجموعه صنعت برای تامین منابع مالی اجرای طرح‌ها و هم برای سهامداران برای کسب منافع بیشتر مهیا کند. سهامداران «ومعادن» در مجمع سالانه این شرکت پرداخت سود ۶۰تومانی به ازای هر سهم را به تصویب رساندند.