مدیرعامل بانک دی با بیان مطلب فوق تحقق افزایش سرمایه این بانک را سرآغاز تحولی بنیادی و دستاوردی کم‌نظیر در نظام بانکی دانست و گفت: این اقدام روند سودآوری و کسب درآمدهای عملیاتی را شتاب خواهد بخشید.

برات کریمی گفت: با مساعدت‌های بانک‌مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ برگزار و با پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۶.۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۴۳ درصد موافقت شد. کریمی با یادآوری اینکه در حال‌ حاضر افزایش سرمایه بانک دی، ظرفیت‌های مطلوبی برای پیشرفت و توسعه بانک و ارتقای رضایت‌مندی ذی‌نفعان ایجاد کرده است، گفت: افزایش سرمایه، فرصت‌های جدیدی را پیش روی فعالیت حرفه‌ای بانک خواهد گشود و بی‌شک سهام بانک دی را به یک سهم دارای ارزش ذاتی قابل‌توجه تبدیل خواهد کرد. وی افزود: مهم‌ترین ماموریت بانک، بانکداری و بهبود شاخص‌های عملیاتی است و تحولات سهام به شرایط بازار سرمایه مرتبط است. اما بانک دی همواره تلاش دارد با بهبود در نتایج عملکردی خود، در وضعیت سهام اثرگذار باشد. توصیه می‌کنم سهامداران بدون توجه به شایعات و ارتقای دانش و سواد سرمایه‌گذاری و نیز در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و دستاوردهای قابل‌اتکای بانک دی، تصمیمات منطقی و مناسبی برای مدیریت سهام خود اتخاذ کنند.

مدیر عامل بانک دی با بیان اینکه این بانک پس از تحقق افزایش سرمایه از لحاظ میزان سرمایه در رتبه پنجم بانک‌های خصوصی قرار گرفته است، گفت: در همین حال تلاش شد به‌طور همزمان با پیگیری موضوع افزایش سرمایه، زیان انباشته بانک نیز کاهش یابد که در این موضوع نیز دستاوردهای بزرگی نصیب بانک دی شده است.  وی افزود: زیان انباشته بانک دی در آذرماه سال ۱۳۹۸ از مرز ۱۳۸ هزار میلیارد ریال عبور کرده بود که با حدود ۵۰ درصد کاهش در یک سال، به کمتر از ۷۵ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۹۹ رسید.  کریمی، فروش دارایی‌های مازاد را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های هیات‌مدیره بانک دانست و گفت: بانک دی در راستای اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و به‌منظور افزایش قدرت تسهیلات‌دهی و تمرکز بر فعالیت بانکداری و بهبود انواع نسبت‌های مالی، تسریع در روند واگذاری انواع دارایی‌های مازاد بانک و شرکت‌های گروه را در دستور کار قرار داده که این امر با جدیت انجام‌شده همچنان درحال پیگیری است.

 وی افزود: در یک سال گذشته ۲۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند و بخشی از سهام سایر شرکت‌های بورسی در مجموع به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال واگذار شد که از این محل مبلغ ۵۴ هزار میلیارد ریال درآمد سود شناسایی شد که در کاهش زیان انباشته نقش مهمی داشته است.

 مدیرعامل بانک دی تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های ویژه وصول مطالبات را از دیگر اقدامات جدی بانک دانست و گفت: با اقدامات و پیگیری‌های مستمر انجام‌شده در حوزه وصول مطالبات و همراهی نهادهای قضایی موفق شدیم NPL بانک را از ۶۲ درصد به ۵/ ۱۷ درصد کاهش دهیم و طی مذاکرات و جلسات متوالی و نیز اقدامات قضایی علیه مدیونین موفق به وصول مطالبات مشکوک‌‌الوصول به میزان بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال شدیم که مجموعه این اقدامات در کمک به بهبود وضعیت مالی و افزایش قدرت اعطای تسهیلات بانک دی اثرگذار بوده است.

کریمی کاهش قیمت تمام‌شده پول را از دیگر اقدامات شاخص بانک دی دانست و گفت: قیمت تمام‌شده پول در پایان سال ۱۳۹۸ از مرز ۲۲ درصد فراتر رفته بود که با تغییر نگرش و هدف‌گذاری‌های موثر و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، این نسبت در پایان سال ۱۳۹۹ با ۷ درصد کاهش به عدد ۱۵ درصد کاهش‌یافته است.

 وی افزود: در بخش منابع بانک، در یک سال گذشته شاهد رشد ۵۵ درصدی بودیم و منابع ارزان‌قیمت بانک نیز رشد ۳۴۷ درصدی را در این مدت تجربه کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور به‌ویژه در دوره شیوع بیماری کرونا این میزان رشد، بسیار قابل‌توجه است.  مدیرعامل بانک دی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بانک دی، خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران است، گفت: با حمایت‎های بنیاد شهید و امور ایثارگران و راه‌اندازی میزهای خدمت در مراکز بنیاد شهید استان‌ها توانسته‌ایم به یکی از دغدغه‌های جامعه ایثارگری برای دسترسی به شعب و خدمات بانکی بانک دی پاسخ دهیم که به‌زودی این میزهای خدمت در همه شهرهای کشور راه‌اندازی خواهند شد. همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری متقابل با پست‌بانک، امکان برخورداری جامعه معظم ایثارگری از ارائه خدمات بانک دی همزمان در ۶ هزار باجه بانکی و ۶۲۷ هزار نقطه تماس مناطق روستایی پست‌بانک فراهم‌شده است.

 وی افزود: برنامه‌ریزی برای افزایش سهم جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از سبد تسهیلاتی بانک دی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در زمینه توسعه خدمات به جامعه ایثارگری است که در پی آن ارائه تسهیلات خرد در قالب قرض‌الحسنه و عقود مبادله‌ای به اشخاص حقیقی و تخصیص اعتبار به صندوق اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بنیاد شهید از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک در دستور کار شعب قرار گرفت.

کریمی همچنین اعطای تسهیلات به‌صورت غیرحضوری از بستر سامانه‌های بانکداری الکترونیک بانک دی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در راستای کاهش مراجعه حضوری جامعه هدف به شعب و تسهیل دسترسی به خدمات بانکی در حال انجام است و تاکید کرد که با عملیاتی شدن این پروژه، سرعت ارائه تسهیلات به مشتریان و جامعه معظم ایثارگری به‌طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تجهیز تمامی شعب بانک دی به دستگاه خودگردان در راستای گسترش خدمات بانکداری دیجیتال به‌ویژه در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاستن از حجم مراجعات حضوری به شعبه، امکان ارائه تمامی خدمات دستگاه‌های خودپرداز، عملیات دریافت وجوه نقد و واریز آنلاین وجه به‌حساب مشتریان را با دسترسی ۲۴ ساعته در شبانه‌روز برای جامعه هدف فراهم کرده است، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون بانک دی با داشتن دستگاه‌های خودپرداز، خودگردان، کیوسک صدور کارت هدیه و خود بانک، سبد محصولات خود را در حوزه ماشین‌های بانکی به بیش از ۱۲۰۰ دستگاه رسانده است که نسبت تعداد ماشین‌های بانکی به تعداد شعب بانک را به نسبتی بی‌نظیر در نظام بانکی تبدیل کرده است.